Търсенето на причината за катастрофата на самолет на Air India продължава. Според официалните данни 279 души са загиналите в инцидента в Западна Индия миналия четвъртък.

Сега се появява ново видео, показващо случилото се от друг ъгъл.

На кадрите се вижда малка сива точка на летателната машина Boeing 787 Dreamliner. Вероятно това е така наречената Ram Access Turbine (RAT) - турбина, която се задейства само в аварийни ситуации - например в случай на повреда на двигателя. Това посочва британското издание "Дейли мейл", позовавайки се на авиационния експерт Стив Шрайбер.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Снимка: Ройтерс

Британецът има над 26 години летателен опит, 11 от които като капитан. Той е пилотирал 60 различни самолета. В своя YouTube канал експертът анализира катастрофи и подобни инциденти. Първоначално Шрайбер подозира, че причината за инцидента в Индия е грешка в пилотската кабина по време на прибирането на колесника.

Но въз основа на новите изображения, изводът на експерта е, че единият двигател на Boeing 787 е отказал, а е много вероятно дори и двата двигателя да са блокирали.

Стив Шрайбер описва новите кадри като „абсолютен поврат“ в търсенето на причината за инцидента. Задачата на RAT е да захранва самолета с електрическо и хидравлично налягане в случай на авария. Звукът във видеото също сочи към аварийната турбина.

Снимка: Ройтерс

„Това е доказателство за нас, че най-вероятно е имало повреда в два двигателя. Може да е бил електрически проблем, може да е бил хидравличен проблем, може да са били и двете“, посочва Шрайбер.

В анализа си той се позовава и на разказа на единствения оцелял.

„Когато самолетът излетя, в рамките на пет до десет секунди, имах чувството, че сякаш машината виси във въздуха. Изведнъж светлините започнаха да трептят – в зелено и бяло“, разказва пътникът.

За Шрайбер това е индикация, че аварийната турбина RAT е поела контрола над електрическите и хидравличните системи в този момент - по време на този процес светлините в самолета са премигвали.

Според "Дейли мейл" в деня преди катастрофата пътник е заявил, че електрониката на самолета, като например екраните в седалките, е дефектна.

Бивш висш ръководител на Boeing, заявява, че е „възможно“ опасенията за безопасност, които той и други негови колеги са повдигнали през 2019 г., да се отнасят до злополучния самолет.

„Имаше много признаци на хаотично и опасно производство. Изградихме самолетите бързо, за да ги завършим. Служителите бяха подложени на натиск да си вършат работата", коментира той.

Сам Саклефур твърди, че служителите насилствено са сглобявали части на Boeing, за да запълнят пропуските. От компанията отричат тези твърдения.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK