Мостът Видин-Калафат носи на Румъния повече негативи отколкото позитиви, според мненията на консултантски фирми в областта на пътната инфраструктура и транспорта пред местния вестник „Ромъния либера", цитиран от БТА.
Според изданието Дунав мост 2 е добър за региона, в който се намира Румъния, но е лош за самата държава, тъй като носи както финансови заплахи за бюджета на страната, така и оперативни за черноморското пристанище Констанца и за развитието на южния град Крайова.
Според мненията на цитираните експерти отварянето на новия мост над река Дунав ще намали регионалното значение на Румъния.
Част от тях твърдят, че мостът, който трябваше да бъде открит този месец, но откриването му беше отложено от българска страна, няма да повлияе съществено на товарния трафик на пристанище Констанца, но ще измести на запад трафика на камиони, който сега минава през моста между Гюргево и Русе.
Недостатъкът от българска страна засега е фактът, че не е завършена магистралата към Сърбия, тоест секторът София-Ниш, отбелязват специалистите.
Основното влияние на моста ще бъде изместването на трафика на запад, при което ще нарасне влиянието на София и Белград като „трансферен полюс" за сметка на Букурещ и Крайова, твърдят представители на консултантски фирми, които отбелязват, че заедно с намаляването на трафика на стоки по румънските шосета, държавата ще инкасира и по-малко средства от камионите. Според тях „ефектът ще бъде неблагоприятен за западната част на Румъния".
Специалистите казват още, че румънските представители, които не са успели в миналото да наложат в румънско-българските преговори изграждането на мост по на изток, което би било по-изгодно за Румъния от настоящия вариант, сега бойкотират проекта, като не бързат да свържат новия мост към националната пътна мрежа чрез модерно шосе, посочва „Ромъния либера".