Световноизвестната италианската модна къща „Долче и Габана” (Dolce & Gabbana) пусна колекция с хиджаби.
Според марката колекцията "Хиджаб и абая" отразява съблазънта, която се крие в Близкия изток. В първата по рода си арабска колекция „Долче и Габана” включва микс от класически дълги облекла и по-нестандартни нюанси от селекцията пролет / лято 2016 г.
Трите основни покривала за глава, който се използват от вярващите мюсюлманки, са хиджаб, никаб и бурка. Докато хиджабът покрива само косата на жената, никабът покрива и лицето ѝ. Бурката е най-консервативният тия покривало - при нея дори очите на жената са покрити с тъкна дантела.
Предложенията на хиджаб (покривалото за глава – б.ред.) е основно в традиционните черни тонове, но съчетан с флорални мотиви и дантела. Дизайнерите не са забравили и големите аксесоари и бижута, представени основно в линия слънчеви очила.
С този си ход марката се опитва да привлече повече близкоизточни клиенти, които през последните месеци се увеличават. Тактиката е изпитана от марки като Оскар де ла Рента и DKNY, които около Рамадан пускат символични колекции, с които увеличават продажбите си от мюсюлмански клиенти, подготвящи се за празничния религиозен повод.
Отзивите за колекцията на "Долче и Габана" са добри. Моделите ще бъдат пуснати този месец в бутиците на марката в Близкия изток, Париж и Лондон.