Работниците, които излизат от централата, за да си купят чаша кафе, струват твърде много пари на австралийска миннодобивна компания. Това заяви управляващият директор Крис Елисън по време на представянето на финансовите резултати на 28 август.
„Не искам те да напускат сградата“, каза още той.
Централният офис в Пърт в Австралия разполага с ресторант, деветима психолози за персонала, фитнес зала и други съоръжения, предназначени да насърчат служителите да останат в офиса.
„Имаме много различни предимства, които сме въвели“, казва Елисън, чиято компания има строга политика „без работа от вкъщи“.
„Защо го направих? Защото, когато идват сутрин, искам да ги държа в плен през целия ден. Не искам да напускат сградата. Не искам да се разхождат по пътя за чаша кафе. Преди няколко години разбрахме колко струва това“, обяснява още управляващият директор.
Той заяви, че останалата част от минната индустрия трябва „да се присъедини“ към неговото мислене за ползите от работата в офиса, а не вкъщи.
„Индустрията не може да си го позволи. Не може хората да работят три дни в седмицата и да взимат заплата пет дни в седмицата - или четири дни.“
Фирмената култура в Mining Resources се разпростира и върху възгледите на Елисън за родителите, като компанията изгражда детска градина на място, достатъчно голяма за 105 деца.
„Още една причина те да дойдат и да се радват на работата“, казва той.
„Да оставят малките си деца в съседната стая. Имаме лекари на борда и медицински сестри, които ще ги хранят, а мама и татко ще работят в нашия офис“, обяснява той
Елисън не е единственият шеф, който налага политика на забрана за работа от вкъщи.
Миналата седмица ръководителят на базирания в Лондон производител на смартфони Nothing изпрати имейл до целия персонал, за да обяви края на хибридната работа и преминаването към изцяло офис работа.
„Знам, че това е противоречиво решение, което може да не е подходящо за всички, и определено има компании, които процъфтяват при дистанционни или хибридни настройки“, пише той в имейла.
„Но това не е подходящо за нашия тип бизнес и няма да ни помогне да реализираме напълно потенциала си като компания“, обяснява още той.