Издателят на британския вестник „Дейли мейл” влезе в кръга на потенциалните купувачи на активите на американската интернет компания „Яху”.

Според информация на в.”Уолстрийт джърнъл” „Дейли мейл” води преговори с няколко компании, с които заедно да участва в придобиването на медийните активи на „Яху”. Те са главният обект на вниманието на британското издание, което се стреми да укрепи позициите си на пазара на електронните медии и реклама.

Към момента се разработват два варианта за евентуална сделка. При първия вариант партньорите купуват всички активи на Яху в САЩ, като „Дейли мейл” получава медийните активи.

При втория вариант частната инвестиционна фирма партньор придобива основния уеб бизнес на „Яху” и слива медийните активи с онлайн дейността на „Дейли мейл”, посочва Ройтерс. Слетите подразделения ще оформят нова компания, управлявана от „Дейли мейл” и така компанията майка на британския вестник ще има по-голям дял, отколкото при първия вариант, пише „Уолстрийт джърнъл”.

Срокът за приемане на потенциални заявки от инвеститори за покупка на основния интернет бизнес и азиатските активи на „Яху” е 18 април.

В началото на март стана известно, че компанията планира да разпродаде активи на стойност между 1 и 3 млрд. долара. По данни на „Уолстрийт джърнъл” „Яху” има разработен план, предвиждащ увеличаване на рентабилността на компанията чрез съкращения на персонала с 15%.

Също така се планира да бъдат закрити пет филиала – в Дубай, Мексико, Буенос Айрес, Мадрид и Милано.

Потенциални купувачи на основния бизнес на „Яху” са „Нюз корпорейшън” на Рупърт Мърдок, телекомуникационната компания„Върайзън” и интернет компанията „Ай Ей Си/Интерактив”, отбелязва "Уолстрийт джърнъл".

Изданието посочва също така, че привлекателността на основния интернет бизнес на „Яху” не е особено голяма, тъй като компанията губи дял на пазара на реклама в световната мрежа заради конкуренти като „Фейсбук” и „Гугъл”.

Използвани са материали на БТА