В разгара на третата вълна на COVID-19 Германия се опитва да балансира между възраждане на социалния живот и нарастващия брой новозаболели.
Tака, например, единственият начин за берлинчани да пазаруват в магазин за дрехи или да посетят фризьор е да покажат негативен тест за коронавирус.
Въпреки сериозния брой на новозаболели в Берлин беше решено да не бъде дръпната „аварийна спирачка“ и да се върнат стари ограничения. Социалният живот обаче има цена и тя е отрицателен тест за коронавирус.
За да посетите моден бутик или фризьор, например, резултатът ви не бива да надвишава 24 ч. Магазините, продаващи стоки от първа необходимост, са освободени от изискването.
В други градове пък не само негативен тест е нужен за помещение в магазин различен от хранителния, а и запазен предварително час.
Всъщност тази стратегия за негативен тест като билет към нормалността постигна фурор в едно малко, старинно градче в Германия - Тюбинген, което беше посочени като пример от канцлера Меркел. Там действа всеобхватна стратегия за безплатно тестване, а негативният резултат е така ценният ключ, водещ към социалния и културния живот.
Стратегията е част от експеримент за връщане към нормалността, който до този момент, въпреки сериозното отслабване на мерки, не води до скок на новозаболелите.
На места с висок ръст на новите инфектирани обаче мерките се затягат. Несигурността расте, като е възможно още преди Великден да се проведе преждевременно нова среща на ръководно ниво, която да донесе нова порция ограничения. Тема, която касае нас българите пряко, предвид наближаването на изборния ден.