Американските служители по транспортна безопасност, разследващи инцидента във въздуха на самолет „Боинг 737 Max 9“, публикуваха хиляди страници документи, включително свидетелски показания, описващи "хаоса" в моментите след изпускането на неизползвана врата.

Снимка: Ройтерс

Това стана в хода на двудневното изслушване на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB) относно инцидента на 5 януари с полет на Alaska Airlines, пише Би Би Си.

По време на събитието от „Боинг“ заявиха пред разследващите, че ще въведат промени в дизайна, за да предотврати подобни инциденти в бъдеще.

Взривът предизвика втората голяма криза в американския авиационен гигант през последните години.

В повече от 3000 страници документи, публикувани преди изслушването, екипажът на самолета описва силната декомпресия, която се е получила в резултат на отделянето на панела по време на полет.

Вторият пилот на самолета разказва, че по време на разследването е имало „силен трясък“.

„Ушите ми заглъхнаха. Беше хаос“, разказва пилотът.

Снимка: Ройтерс

"И тогава изведнъж се чу наистина силен трясък и силно свистене във въздуха – сякаш вратата се отвори. Маските се свлякоха, видях как завесата в кухнята се засмуква към салона. Маските се свлякоха, видях как завесата в кухнята се засмуква към салона", казва стюардеса.

Имената на екипажа на самолета са редактирани в документите.

По време на изслушването ръководителите на „Боинг“ бяха разпитани за производството на самолета и за липсата на документи, които да обясняват кой е извършил работата по вратата преди взрива.

В предварителен доклад на NTSB се посочва, че след ремонт в завод на „Боинг“ панелът е бил с липсващи четири болта, които е трябвало да помогнат за задържането му на място.

Снимка: Ройтерс

NTSB и „Боинг“ все още не са установили кой е бил отговорен за премахването и повторното монтиране на тапата на вратата. Двама работници, които вероятно са участвали, сега са в платен административен отпуск.