Потребителите на луксозни стоки по целия свят ще похарчат 880 милиарда евро всяка година до 2020 г. Това е с 20% повече от размера на подобни разходи днес, показва ново проучване.

Понастоящем има 380 милиона потребители на луксозни стоки и услуги, като броят им ще се увеличи до 440 милиона през 2020 г. Това показва проучване на италианската асоциация за луксозни стоки Алтагама и консултантска група от Бостън.

Най-големият дял на луксозните потребители е наречен "ядро", харчи средно по 10 000 евро годишно за скъпи стоки, като тук не са включени автомобили и подобни покупки, и съставлява около 40% от пазара. Повечето нови членове на "ядрото" са от Китай, посочва проучването сред клиенти от повече от 20 държави.

В основните пазари за богаташи, като САЩ, Европейския съюз и Япония, около един милион потребители ще намалят драстично разходите си, което ще изложи на риск приходите на компаниите за луксозни стоки в размер на близо 4 милиарда евро.

Качества като изработка, стойност и ексклузивност отново са най-важните фактори за една скъпа покупка. Повече от 80% по богатите проверяват произхода на продукта, който смятат да закупят.

Проучването показва, че мъжете са по-склонни да правят скъпи покупки. Един на всеки четири анкетирани мъже купува бижута, чанти, парфюми и козметика за себе си.

70% от подаръците, които представляват около една трета от всички покупки, са направени от мъже.

Около 50% от покупките на луксозни стоки са направени извън държавата, където живее клиентът, заради по-изгодните цени и по-големия избор.