Без инструменти, само с ръце: Пътници крепиха тавана на самолет 40 минути по време на полет

„Това, което трябваше да е едночасов полет, се превърна в целодневна одисея“, разказва един от пасажерите

Снимка: Social media / Tom Witschy

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  16:18 ч. 27.04.2025 г.

Пътници на полет на Delta Airlines бяха принудени да държат таванна плоскост с ръце, след като тя се откачи по време на излитането на самолет Boeing 717. Инцидентът е от 14 април на полет 2417 от Атланта към Чикаго.

Том Уитчи, 35-годишен жител на Чикаго, който е седял на място 19B, разказва пред списание „Пийпъл“:

„По време на излитането аз и пътникът до мен чухме шум над главите си, който помислихме, че е удар на чанта в багажното отделение.“

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Малко след това обаче се чул силен трясък и панел от тавана на самолета се откъртил и паднал, като едва не ударил възрастна жена, седяща на мястото си.

Панелът останал закрепен само в единия си преден десен ъгъл.

„Хванах най-близкия до мен ъгъл, за да не се удари в нашия ред, докато още се изкачвахме,“ разказва Уитчи.

Заедно с двама други мъже от съседните редове задържали панела с ръце, тъй като по време на излитане екипажът не можел да стане от местата си.

Тримата пътници държали панела 10–15 минути, докато стюардесите успели да станат и да огледат проблема. Те подали сигнал към пилотите и започнали да търсят начин да укрепят плоскостта.

Според Уитчи, друг пътник, който бил инженер, се изкачил върху облегалка и установил, че липсва винт или болт, който да закрепва панела над възрастната жена.

„Без винта панелът нямаше как да остане на място,“ обяснява Уитчи.

След като не успели да намерят подходящ материал на борда, един пътник предложил ярко жълто тиксо, което носел. С помощта на тиксото и с усилията на няколко души панелът бил временно укрепен. По думите на Уитчи, те държали панела с ръце общо между 30 и 45 минути.

През това време екипажът многократно предлагал безплатни напитки на помагащите пътници, но, както разказва Уитчи: „Беше 10 сутринта, всички отказахме.“

Въпреки че самолетът вече бил по-близо до Чикаго, пилотите решили да се върнат обратно в Атланта.

„Това, което трябваше да е едночасов полет, се превърна в целодневна одисея“, допълва Уитчи.

За жеста си пътниците около проблемния панел получили като компенсация по 10 000 мили от Delta, но Уитчи споделя, че е подал и искане за възстановяване на цената на билета, тъй като изгубил цял работен ден — засега без отговор.

„Хората бяха шокирани, че изобщо се случи нещо такова, и изтощени, че се наложи да държим тавана толкова дълго,“ казва още той.

В изявление за „Пийпъл“ говорител на авиокомпанията изпълнител заяви:

„Delta благодари на нашите клиенти за търпението и съдействието им. Извиняваме се за забавянето на пътуването им.“

От авиокомпанията допълват, че самолетът е върнат в Атланта поради „необходимост от поддръжка на кабината“, а пътниците са продължили с около два часа закъснение на друг самолет. Няма пострадали.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK