Авария в един от двигателите е вероятната причина за катастрофата с индонезийския самолет, който се разби във вторник в жилищен район на индонезийския град Медан и отне живота на 142 души на борда и на земята. Това предаде Франс прес, като се позова на индонезийските военновъздушни сили.
Малко след излитането си от база на ВВС в Медан самолетът Херкулес С-130 рухна върху квартал в мегаполиса, намиращ се на остров Суматра. На земята загинаха двайсетина души. В самолета имаше 122 души, повечето от които членове на семейства на военни, както и цивилни.
Последните били платили подкуп, за да пътуват с тази машина от един на друг остров - практика, която е незаконна, когато става дума за военен самолет, но която е често явление в Индонезия, архипелаг от 17 000 острова.
Версията за претоварване на машината отпада, тъй като тя можела да превозва 12,5 тона товар, а на нея в момента на катастрофата имало 8 тона. Според представител на ВВС една от перките на витловия мотор е отказала, самолетът е отскочил вдясно, ударил се в антена на една от сградите и последвало разбиването в новопостроен квартал на Медан.
Малко преди трагедията пилотът поискал връщане в базата, което показвало, че той е констатирал проблем с машината. Днес издирването на евентуални оцелели от трагедията беше преустановено.
Същевременно властите на Тайван публикуваха изводите си от анализ на черните кутии на самолета на тайванската авиокомпания ТрансЕйжа, паднал през февруари в леденостудена река малко след излитането си от Тайпе, предаде Франс прес, цитирана от БТА. В машината имаше 53 пътници и пет души екипаж. Оцеляха само петнайсет души.
Анализът на черните кутии показвал, че единият от двигателите на машината излязъл от строя. Тогава пилотът дръпнал неправилен лост и така изключил и другия двигател. "О, дръпнах неправилната ръчка", казвал пилотът и думите му се чували на записа от черната кутия на разговорите в пилотската кабина.