Най-големият собственик на търговски центрове в САЩ - „Саймън пропърти груп“, води преговори с „Амазон“ за това част от опразнените след фалити магазини да заработят като разпределителни складове на платформата за електронна търговия.

Фокусът на разговорите са търговските площи, които доскоро бяха използвани от американските вериги от универсални магазини „Джей Си Пени“ и „Сиърс“, които затвориха десетки от обектите си из страната.

И двете вериги от началото на годината започнаха процедура по разпоредбите за реорганизация на компании, изправени пред финансови трудности. Причината са мерките, които наложиха временното затваряне на вратите на магазините си, за да се ограничи разпространението на коронавируса.

Магазин или е-магазин?

Преговорите между двете компании обединяват две тенденции от последните години – спада в популярността на конвенционалните магазини и бума на пазаруването онлайн.

Още преди пандемията „Амазон“ беше смятан за един от основните конкуренти на големите търговски центрове с богатото си разнообразие на всевъзможни продукти и добри условия по доставките. COVID-19 даде допълнителен тласък на компанията.

Заради голямото търсене на услугите за онлайн търговия по време на карантината на платформата й се наложи да разреши задълбочаващи се проблеми с логистиката. Затова и успешна сделка със „Саймън пропърти груп“, би отговаряла на целта им да разположи разпределителните си центрове по-близо до крайния потребител. Това ще намали времето от поръчката до получаването на пратката.   

Компанията на Джеф Безос може да се окаже и спасителят на наемодателите собственици на търговски центрове – поне докато междувременно фалират цели търговски вериги. С неясното развитие на пандемията както в здравен, така и икономически план, компания със стабилни финансови показатели като „Амазон“, е смятана от анализатори за добър наемател.