Европейският производител на самолети „Еърбъс“ съобщи, че е открил „проблем с качеството“, засягащ метални панели на популярния му пътнически самолет A320, но проблемът е „контролиран“.

„Еърбъс“ потвърждава, че е идентифицирал проблем с качеството при доставчик, засягащ ограничен брой метални панели на A320“, заяви говорителка на компанията пред АФП.

„Еърбъс“ подхожда предпазливо и инспектира всички самолети, които потенциално могат да бъдат засегнати — като знае, че само част от тях ще се нуждаят от допълнителни действия“, добави тя, цитирана от БГНЕС. 

„Източникът на проблема е идентифициран, проблемът е овладян и всички новопроизведени панели отговарят на всички изисквания“, добави говорителката.

На 1 декември акциите на компанията паднаха с повече от 10% в Париж след медийни съобщения, че проблеми с качеството на панели от фюзелажа са забавили доставката на някои от най-продаваните самолети A320 на компанията.

Акциите на компанията бяха спаднали с 10,24% около 14:00 часа българско време, докато пазарът в Париж показваше лек спад. По-късно те възстановиха част от загубите.

Съобщенията за новия проблем се появиха след отделен инцидент, при който „Еърбъс“ миналата седмица заяви, че около 6 000 от самолетите A320 не трябва да летят отново, докато не бъде направено актуализиране на софтуера след инцидент в Съединените щати. Обявлението първоначално предизвика опасения, че стотици самолети ще трябва да бъдат приземени за дълги периоди, но „Еърбъс“ съобщи, че по-малко от 100 самолета остават неоперативни.

На 30 октомври самолет A320, опериран от JetBlue, се сблъска с проблем с контрола по време на полет заради повреда в компютърната система, очевидно причинена от слънчевата радиация, която е засегнала оборудването.

Самолетът внезапно потъна с носа надолу, докато пътуваше между Канкун в Мексико и Нюарк в Съединените щати, и пилотите бяха принудени да кацнат в Тампа, Флорида.

Анализатори от Deutsche Bank заявиха, че фактът, че „Еърбъс“ не е актуализирал прогнозата си за доставките на самолети през тази година, предполага, че въздействието от софтуерната актуализация все още се оценява или е било овладяно.

Произвеждан от 1988 г., A320 е най-продаваният самолет в света. До края на септември „Еърбъс“ е продал 12 257 от тези самолети, в сравнение с 12 254 продадени „Боинг“ 737.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK