Тимът на Мерцедес изрази съмнениния за нова война Ф1 между производителите на двигатели, ако съперниците им от Ферари и Рено продължат да настояват за частично размразяване на правилата за агрегатите. В Маранело и Вири Шатийон са сериозно разочаровани, че нямат възможност да работят по двигателите в рамките на състезателната година. Преговорите се провалиха, след като от Мерецедес блокираха предложението за разрешаване на 13 междинни промени догодина през юли. От Ферари и Рено пък отхвърлиха предложението на тима от Баркли за само 5 пункта, по които да може да се работи. Отборите обсъждат да вдигнат напълно забраната през 2016 г. Според спортния директор на Мерцедес Тото Волф подобно решение ще е пагубно за Формула 1.

„Правилата могат да се променят с просто мнозинство, но не мисля, че това е начинът да се върви напред – чрез опити за дестабилизиране на системата и със заявления, че щом не сме съгласни за 2015-та, то тогава ще обърнат всичко нагоре с краката. Ще настъпи война между производителите на двигателите без никакви ограничения. Това е прекалено егоистичен поглед върху ситуацията, съсредоточен единствено върху представянето на собствения тим. Не се мисли какво се случва наоколо, в цялата Формула 1. Предполагам, че ФИА има глас в ситуацията, както и че F1 комисията ще вземе съответните решения. Ние ще изразим много ясно гледната си точка и да видим какво ще стане. Вярваме, че не може да се взимат глупави решения, които биха повишили разходите при всички. Трябва да внимаваме с харчовете. Дължим го на екипите, които отпаднаха, задължително е да сме разумни. Ще подновим дискусиите, когато се върнем в Европа”, заяви Волф.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер пък поиска да се обмисли връщането на старите V8 двигатели.

"Никой не обича да се връща назад, но понякога възможността трябва да се прегледа. Отчаяната ситуация изисква отчаяни мерки и според мен е нужно да се види какви са разходите за тези задвижващи системи, как се отразяват те на бизнеса при всички отбори и производители. Понякога е необходимо да вдигнеш ръка и да признаеш, че си сбъркал. Мисля, че по отношение на задвижващите системи замесените в решението хора допуснаха грешка. Сега имаме не само изключително скъпи агрегати, а и почти не можем да работим по тях. Теоретично правилното нещо е да се позволи прозорец, в който изостаналите производители да могат да наваксат – ако наистина се търси контролиране на разходите. В противен случай Мерцедес ще доминира през целия жизнен цикъл на задвижващите системи”, каза Хорнер.