В края на миналия месец ви срещнахме с дипломирания биолог и специалист по хранителни и тренировъчни програми Белчо Христов, от когото научихме ценни съвети как най-бързо да влезем в добра форма след месеците на социална изолация.

Тогава от него разбрахме, че гладуването, съчетано с тежки физически тренировки, няма да доведе до желаните резултати. Дори напротив. Много е важно да се храним, и то редовно, за да изглеждаме добре.

Специално за зрителите на bTV Христов обясни какво точно трябва да включва менюто ни, ако искаме да сме в отлично състояние. 

"Благодаря, че имам възможност да разбуля този мит, че с гладуване и истерични занимания се влиза бързо във форма. Истината е, че формата се изгражда от самата храна, а тя трябва да съдържа всички компоненти - протеини, мазнини и въглехидрати", уточнява един от най-добрите диетолози у нас.

Специалистите определят закуската като най-важното хранене, а Христов показа как да си я приготвим само с три основни компонента - овесени ядки, яйца и сезонен плод.

"Когато спим, мозъкът и сърдечната дейност не спират, а изразходват енергия. Това изчерпва гликогенните депа в организма. Отличният старт на деня идва от правилния сигнал, който може да ни бъде даден именно от тези три компонента на закуската."

Диетологът е категоричен, че сутрин не трябва да се набляга само на един компонент, а да има съчетаване.

"Не трябва да пропускаме закуската. Вместо да влезем във форма без да закусваме, ще започнем да запасяваме мазнини, защото тялото ни не знае докога този физиологически глад ще съществува".

"Визията на здравословното хранене представлява повече компоненти, ясна цел, изчислени калории. Без оправдания. С една хладилна чанта винаги можем да си осигурим храната за нашите клетъчни нужди", категоричен е диетологът.

А как най-лесно да си приготвим здравословни закуска и обяд  - вижте във видеото.