Реваншът от полуфиналите на Шампионската лига срещу “Байерн” може да се окаже последният мач от турнира, който стадионът на “Реал” Мадрид – “Сантяго Бернабеу”, посреща в настоящия си вид. Клубът вече получи зелена светлина от общинския съвет в испанската столица да започне мащабна реконструкция на арената, която бившият президент на тима Сантяго Бернабеу построява през 40-те години на миналия век. Очаква се ремонтът да погълне над 400 млн. евро, като поне 50% от инвестициите ще бъдат възвърнати чрез сделка за правата за името на обновеното съоръжение.

През цялото време, докато трае реконструкцията, “Реал” ще продължи да играе на “Бернабеу”. И няма как да е иначе, след като в деня на домакинските си мачове от Ла Лига Кралския клуб печели средно по 4,3 млн. евро. За срещите от Шампионската лига сумата скача двойно. А конкретно за двубоя с “Байерн” очакваните постъпления само от билети са в размер на 10 млн. евро. Средната цена на пропуските за сблъсъка с баварците е 130 евро, докато тези за ВИП зоната варират между 900 и 2000 евро.

И тук говорим само за приходи от билети, без да броим парите, които феновете ще дадат за храна, напитки и фенартикули на стадиона в часовете преди и след мача. Според официално проучване на УЕФА привържениците на “Реал” харчат средно по 73,8 евро (отделно от парите за билети) при всяка своя визита на стадиона на Белия балет. Испанският гранд се нарежда на трето място в класацията по този показател, а на първо е “Арсенал” с 97,8 евро, който по традиция има и най-скъпите билети в английската Висша лига.

През официалния фенмагазин на “Бернабеу”, за който се грижат изцяло от “Адидас”, минават над 1,5 млн. души годишно. Един от най-успешните маркетинг трикове, прилагани от Кралския клуб, е свързването на тура на стадиона с магазина. Така всички, които правят обиколката на “Бернабеу”, финишират директно във феншопа и под влиянието на емоциите от видяното са склонни да похарчат повече, отколкото са предвидили първоначално. Отделно над 60% от посетителите на тура са чужденци, като за мнозина от тях това е първа и единствена възможност да се докоснат до любимия си клуб.

А вратите на “Бернабеу” са отворени за посетители, както и за различни корпоративни събития във ВИП ложите, 363 дни в годината – стадионът е затворен само на Коледа и на 1 януари. През останалото време домът на “Реал” посреща над 5 млн. души годишно, в това число и зрителите на домакинските срещи. След планираната реконструкция се очаква клубният музей да бъде 3 пъти по-голям от настоящия и броят на посетителите да скочи още повече. Остава само да видим дали всички те ще се любуват на трети пореден трофей от Шампионската лига във витрината.