Край на най-дългото сътрудничество във футбола! "Интер" официално представи новия си основен спонсор, който ще присъства на фланелките на тима през идния сезон. Сайтът Socios, посветен на феновете, сменя емблематичната за "нерадзурите" компания "Пирели", слагайки край на партньорство, продължило около 26 години. От италианския шампион обявиха, че по този начин започват нова ера в клубната история.

"Тази сделка потвърждава растежа и привлекателността на марката “Интер” въпреки всичките предизвикателства, които клубът среща в този период на пандемия. Фланелката е от особена важност за нас, тъй като тя е първата със Скудетото на гърдите ни след толкова много години на чакане. Това е ново важно събитие в нашето пътуване и сме радостни да го отпразнуваме заедно със socios.com и всички наши фенове.", заяви изпълнителният директор на "Интер" Алесандро Антонело.

"Пирели" се появи на екипа на "Интер" за първи път през 1995 г., когато президент на миланския гранд бе Масимо Морати. Тогава производителят на гуми замени компанията за месни продукти Cesare Fiorucci.

Любопитното е, че фамилията Пирели навлиза в италианския футбол още в началото на миналия век. Тогава Пиеро Пирели - син на основателя на компанията Джовани Батиста, е сред учредителите на градския съперник "Милан". През 1909 г. той дори става президент на "росонерите". Впоследствие Пиеро финансира строежа на стадион "Сан Сиро".

Новият спонсор ще влага по 20 млн. евро годишно в "Интер" - почти двойно в сравнение с "Пирели" (10.5 млн. евро през 2020 г.). Сделката поставя "нерадзурите" на трето място по приходи от генералния спонсор - повече получават само "Ювентус" (45 млн. евро от Jeep) и "Фиорентина" (25 млн. евро от Mediacom).

Водени от носталгията по успехите с "Пирели" на фланелката, много от феновете не одобряват промяната. "Отказваме се от търговския си знак", "Интер" без "Пирели" е като лице без нос", "Все едно махаме райето" са част от коментарите на тифозите в социалните мрежи.