Роджър Федерер беше в една от двете главни роли в най-дългия и наелектризиращ финал в историята на "Уимбълдън". Титаничният сблъсък с Новак Джокович продължи 4 часа и 57 минути. Макар сърбинът да беше от печелившата страна, всеки по време на мача си задаваше въпроса: "Ще издържи ли Федерер?".

Отговорът от швейцареца беше даден на корта. Той не само успя да издържи, но изглеждаше по-свежия тенисист в продължилия 122 минути пети сет.

Роджър ще навърши 38 години на 8 август. Мнозина бяха скептици за формата на Федерер с напредването на възрастта. Той е живото доказателство, че спортното дълголетие е въпрос на воля, дисциплина и дух.

Хранителният режим на швейцареца е една от основните причини да бъде на върха в света на тениса, въпреки своята възраст.

ЗАКУСКА

Първото ядене на деня за Федерер включва домашно приготвени гофрети, заляти със сладко, сок от портокал и кафе.

Снимка: Getty Images

ОБЯД

Преди да се появи на корта Роджър залага на пастата. "Два часа преди всеки мач, обичам да похапвам паста с лек сок. Правя това от 20 години", казва Федерер.

Снимка: Getty Images

ПО ВРЕМЕ НА МАЧ

Между тренировките и по време на двубоите си Федерер консумира енергийно барче или богатия на магнезий и калий банан. Без тези витамини рискът от получаване на крампи се увеличава значително. Алтернативата са енергийните напитки за спортна активност. Според изследвания течността се абсорбира по-бързо от храната и именно поради това е предпочитаният метод за набиране на енергия.

Снимка: Getty Images

ВЕЧЕРЯ

Експерименти в граници. Федерер признава, че обича да пробва нова храна, когато няма мачове. Италианската, японската и индийската кухня са предпочитаните от Роджър. През зимата залага на местната кухня. Фондю и Раклет са типични за Швейцария блюда, харесвани от Маестрото.

Снимка: Getty Images

ТРЕНИРОВКИ

Как 37-годишен тенисист издържа да кръжи по корта в рамките на 5 часа и тялото му да не го предава? Хранителният режим е единият фактор, но тренировките със сигурност са другия основен. Извън активния сезон Федерер тренира по 10 часа на седмица, но времето се удвоява, когато турнирите са започнали.

Снимка: Getty Images

Тренировките на швейцареца включват въжето. Скоковете в началото са по-леки, но впоследствие са двойно по-интензивни. Следва лек джогинг и два спринта по дължината на цялото игрище. Горната част от тялото се поддържа с хвърлянето на медицински топки. Има различни варианти на това занятие, като Федерер включва и трамплина в комбинацията с топката. Тичането между конуси и триъгълници също влиза в дневната тренировка на Роджър. Сред стандартните упражнения в тренировката му попадат коремните преси, клековете, планковете и други.

АЛКОХОЛ

Роджър Федерер е любител на виното и шампанското. Той е глобален посланик на една от най-известните марки шампанско. Бялото вино е предпочитаната напитка в чашата, но при специални поводи се отваря червено.

"Обичам да пия вино или шампанско, което отключва истории заради годината си на производство. Така например скоро пих чаша шампанско от 2006 г., което ме върна към моя силен период тогава. След края на кариерата ми се надявам, че ще мога да се насладя по-пълноценно на виното и шампанското", казва тенисистът в свое интервю през 2018 г.

Снимка: Getty Images

БЪДЕЩЕТО

Пред Федерер предстои последния за годината турнир от Големия шлем - US Open. Моментално след финала на "Уимбълдън" той обяви, че не смята скоро да приключва кариерата си, а ще играе, докато има удоволствие от играта и тялото му може да издържи. При строгата дисциплина на трениране и хранителния си режим, няма да е нищо чудно да видим Федерер да задмине 40-годишна възраст и да продължи да играе и да го прави, смайвайки с високото си ниво на корта.