Те са едни от най-грозните футболни екипи в историята. Толкова са нелепи, че са чак култови. Особено за колекционерите. В последните години испанската футболна индустрия успя да произведе фланелки, които ужасиха естетите в играта, но обиколиха голяма част от новинарските емисии в страната, че и влязоха в световните хроники. Добър апетит!

В началото бяха... броколите

Всичко започва през 2013 г., когато третодивизионният “Лорка” започва да играе при гостуванията си с броколи върху екипите. Причината за нестандартния зеленчуков ход е, че област Мурсия, откъдето идва тимът, е най-големият производител на броколи в Испания. Това е основна дейност и на спонсорите на отбора, а зарзаватската фланелка бързо се превръща в абсолютен бестселър.

Освен фенове от различни краища на Испания, тя привлича като магнит и колекционери от Англия, Италия, Аржентина, че дори и Япония. И макар мадридският в. “Марка” да определя екипа като “един от най-грозните в света”, “Лорка” успява да продаде над 2000 бройки. “Когато ни казаха, че ще играем с броколи на екипите, си мислехме, че е някаква (без)вкусна шега. После обаче свикнахме и дори взе, че ни хареса”, признава халфът Армандо Ортис. Дори днес култовият екип може да се намери онлайн на цена от 29 евро.

Две бири и един октопод, моля

Година по-късно в светлината на кулинарните прожектори се оказва “Луго”. Спонсориран от пивоварната “Естрея Галисия”, тимът от галисийската област провежда лятната си подготовка преди началото на сезон 2014/15 с “обилно полят с бира” екип за полевите играчи, докато този на вратаря е посветен на местния специалитет – октопод.

От тима се надяват, че неговите пипала ще помогнат на титулярния страж да лови всеки удар към вратата си. Така и става - в действителност “Луго” почти не инкасира голове по време на предсезонните контроли. Като част от промоционалната кампания пък, пивоварната разиграва томбола между притежателите на сезонни билети. Победителите получават в продължение на година безплатна бира, доставена директно до домовете им. Наздраве!

Запознайте се с новото попълнение: Хамон

За никого не е тайна, че хамонът е националното кулинарно богатство на Испания, но в случая на третодивизионния “Депортиво” Гуихуело класическата шунка си е издигната направо в култ в периода 2015-2017 г. Футболен представител на района на Саламанка, в който се произвежда прочутият хамон иберико, тимът представя резервния си екип, покрит с фино нарязания деликатес.

Месната феерия достига още по-впечатляващи размери, след като клубните лекари получават медицински чанти във формата на хамон. А същинският джакпот е уцелен миналия сезон в турнира за Купата на краля, където “Депортиво” се изправя срещу “Атлетико” Мадрид. На срещата присъстват над 15 хил. зрители, а впоследствие от клуба се хвалят, че са продали 17 хил. сандвича с хамон, разбира се, за огромно удоволствие на местната хранително-вкусова промишленост.