Вече повече от месец живеем в социална изолация. Продажбите онлайн, включително и на храни, нараснаха значително.
Данните са от най-големия търговец на храни онлайн в България, а анализът е на компания, която се занимава с обработка и моделиране на големи данни.
"Има драматичен ръст на продажбите онлайн през март, сравнено с февруари", каза в "Тази сутрин" Христо Хаджичонев, експерт по моделиране и прогнозиране на големи данни.
Голям ръст в продажбите бележат продукти, които не са били толкова характерни преди - например продукти за ръце.
"Характерното е, че имаме трайно изместване на търсене на всякакъв род продукти онлайн", допълни Хаджичонев.
Хората остават вкъщи и престават да консумират неща, които преди това са консумирали в ресторанти. Те са се ориентирали към по-икономична версия на алкохолните напитки като ракия, където има голям ръст. При по-скъпите като уиски и бърбън няма такъв ръст, отбеляза експертът.
При колбасите също има голямо потребление. Причината е презапасяването, което се наблюдаваше през март.
"Потребителското търсене трайно ще се настани онлайн. То няма да е свързано само със стоки от първа необходимост и бързооборотни стоки, а стоки от почти всякакъв вид. Дори след отхлабването на мерките хората ще продължат трайно да консумират", на мнение е Христо Хаджичонев.