Възпитателят от Ловеч Георги Димитров, разтървал с юмруци ученички, които се бият, съжалява за случилото се.
„Съжалявам много за това, което се случи в училището. И като баща смятам за недопустимо да се упражнява насилие над дете”, каза той в предаването „Тази сутрин” по bTV.
Версията на Димитров, който вече не работи в училището, е, че първоначално опитал да разтърве двете ученички с викове и с извиване на ръце. Това обаче не дало резултат. „Аз се потресох, дърпаха си косите, удряха се, викаха. Особено едното момиче беше в някаква истерия. Не съм виждал такова състояние на човек”, заяви възпитателят.
„Едното момиче никога не е било агресивно, докато с другото момиче на седмица поне 1-2 пъти постоянно има някакъв проблем, създава конфликти”, отбеляза Димитров. По неговите думи постоянно са подавани сигнали за проблемите до родителите на второто момиче, но те не им обръщали внимание.
Георги Димитров заяви, че в конкретния ден инцидентът е започнал със спречкване между момче и момиче, което след това се прехвърлило между двете момичета. Учителката, която опитала да ги разтърве, била удряна и ритана, заради което потърсила помощ от възпитателите.
Димитров призна, че и друг път е удрял леко дете, за да го „подсети, че трябва да спре”.
По думите му учениците постоянно се дразнят помежду си и се опитват да провокират учителите и възпитателите. Той подчерта, че е инструктиран, че не може да посяга на дете, но в конкретната ситуация не успял да намери друг начин.
„На момента не видях друга възможност, стана за секунди. Нямаш време за мислене. Трябваше да се спаси и живот, не знаех какво щеше да стане. Пристигна приятелят на другото момиче, добре че и колегата дойде. Младежът е над 100 кг, той ритна едното момиче в стомаха, колегата го избута”, разказа още Димитров. Той благодари за подписката в негова подкрепа.
Според него вероятно е нужно обучение как да се реагира при подобна ситуация в училище.
Димитров отбеляза, че в училището е имало случаи и на удряни учители.
Случаят с момичето, склонно към по-агресивно поведение, ще се разглежда на Педагогически съвет.