„Те няма да бъдат използвани за спасяване на тежки медицински случаи. Те могат да бъдат използвани за транспортиране на стабилизирани болни“, каза съветникът на транспортния министър и бивш директор на „Гражданска въздухоплавателна администрация“ Захари Алексиев.

По думите му отговорността за превоза на болни и пациенти се съобразява с решението на медицинската експертиза. 

„Количеството на медицинската апаратура и дали да я има или не, се определя от лекарите, които дават разрешение за транспортиране на болния. Ако няма такава апаратура на борда, той няма да бъде превозван. Ако не е необходимо да има, той се превозва“, допълни Алексиев.

Ще бъде изграден координационен център, който ще поема заявките от 112 и по собствени алгоритми ще ги подава на авиационния оператор, който ще изпълнява поставената задача.

„В тази авиационна структура са изградени абсолютно всички вътрешни правила и системи за управление на авиационната безопасност. Прибавянето на още една дейност към тази организация ще гарантира, че тя ще бъде изпълнявана с максималните стандарти за авиационна безопасност“, каза още Захари Алексиев.

На личния състав в дружеството „България Хели Мед Сървиз“ ще бъде предложено да започне работа в Държавния авиационен оператор.