„В България в момента има абсолютен бум на концерти, но те често са за 4-5 хиляди души. Мащабът, в който пречупваш от 5-6 хиляди души към 50-60 хиляди е по-трудно. Печели със сигурност потреблението на града, печелят всички храни и напитки, които се продават. Големият ефект е имиджовият“.
Това каза в „Тази сутрин“ Петър Ганев, старши изследовател в Институт за пазарна икономика относно ефекта на културните събития върху икономиката.
„И това, което не се вижда, са всички тези доставчици. Това често откъм компаниите влиза като разход, но за икономиката е приход, защото дава работа за хората. Ако ти си дестинация, която привлича световни звезди, потенциално може да вдигнеш имиджа на целия град и да идват хора не само заради концерт“, допълни експертът.
По думите му приходите за икономиката на София от фестивала A to Jazz са над 2 милиона лева.
Винаги зад продукциите и особено зад големите концерти стои огромен екип от професионалисти и дълга подготовка, сподели Влади Ампов-Графа.
„За моя концерт на стадион „Васил Левски“ миналата година подготовката беше повече от 6 месеца, строежът на сцената беше шест дни. Над 1000 души екип сумарно работиха за концерта под ръководството и на моя съдружник в компанията Магдалена Сотирова-Иванова. Всичко се случва с много любов, но и с много ноу-хау и инвестиция“, разказа певецът.
Ако сте пропуснали да се насладите на живо на концерта на Влади Ампов-Графа, може да го гледате по bTV на 6 септември от 23:30 ч.