ТЕЛК – Хасково отказа да прегледа пациент, защото в деня, в който е трябвало да се яви пред комисията, е бил приет в болница. Според член на комисията само за един болен посещението извън кабинета не било рентабилно.
След тежък инсулт и половин година чакане за ТЕЛК, редът на 80-годишната Пауна Паунова пред комисията идва. Но в деня за освидетелстване здравето ѝ се влошава и я приемат в хасковската болница.
За да не губят ред пред комисията, въоръжен с цяла папка епикризи, се явява синът ѝ. Дори си изкарва бележка от болницата, че в момента майка му е пациент.
„Предложих на ТЕЛК комисията да ги закарам, тъй като съм с автомобил. Беше ми казано, че майка ми няма как да бъде прегледана на тази дата”, обясни Венко Паунов.
„При нас няма такава практика, ние си викаме хората на линия да минат, предварително с писма, и даваме решения към момента”, посочи председателят на ТЕЛК – Хасково д-р Лиляна Михова.
„Вместо тук да прегледаме 10-15 души, ние трябва да отидем за 1 човек. За един случай това не е рентабилно”, изтъкна д-р Панайот Панайотов, лекар в ТЕЛК – Хасково.
По правилник ТЕЛК – Хасково посещава пациенти извън кабинета веднъж месечно. За подобни визити обаче се чака с месеци – време, което някои от болните нямат.
След намесата на екипа ни комисията все пак преосмисли позицията си поне за Пауна Паунова и увери, че жената ще бъде прегледана на място.
От болницата се ангажираха да направят и допълнителни изследвания на жената, които да предоставят на комисията при освидетелстването.