Таван на надценките на храните: Какъв ще е ефектът от мярката?

Темата коментираха Димитър Зоров и Левон Хампарцумян

Редакторски екип Редакторски екип

Публикувано в  10:40 ч. 19.03.2025 г.

„Всяка една идея, която е някакъв коректив на пазара, не може да се отхвърля с лека ръка. Дори да има 20, 30 магазина и потребителят види ново ниво на цените на едни и същи стоки – това ще е коректив за всички участници в пазара. Както и при банките. Не може някой да дава 10% лихва, друг да дава 3% и вие да идете при онзи, който предлага 10%.“

Това заяви в предаването „Тази сутрин“ председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Димитър Зоров. Заедно с него в студиото присъства и финансистът Левон Хампарцумян.

По думите му примерът с „магазините в пощенските клонове“ в САЩ не е правилен.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

„Имаше една банка, която даваше 10%, докато другите даваше 3% - не свърши добре. Живял съм в епоха, когато всички магазини бяга държавни – нямаше какво да се купи вътре. Идеята звучи добре, но изпълнението е трудно. В Америка хранителните магазини имат клонове на пощите. Авторът на идеята Делян Пеевски не е ходил в Америка, скоро няма и да отиде. Някой му го е казал. Този пример е обърнат с краката нагоре“, заяви Хампарцумян.

Според Димитър Зоров пазарът е силно изкривен.

„Когато ти държиш 60%, 70% от търговията на дребно, това е доминиращо положение. В момента пазарното договаряне е много изкривено. И трябва да се намери някаква форма, където българските производители да могат да имат достъп до тези рафтове. И най-важното потребителите да имат информацията за нормалните цени и надценки“, каза още Зоров.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK