СМЕ е първата медийна компания в Централна и Източна Европа, която стана част от организацията BAFTA Albert. Тя отговаря за устойчивото развитие на околната среда при заснемане на продукция за кино и телевизия. Какви принципи ще спазваме – вижте в следващия репортаж.
В организацията BAFTA Albert членуват световни лидери в създаването на телевизионно съдържание. Целта – заснемане на висококачествени кино и телевизионни продукции с минимално въздействие върху околната среда.
"СМЕ e водещ производител на съдържание в Централна и Източна Европа. Затова беше естeствено да се присъединим към Albert, международната платформа за устойчивo филмо- и тв производство, която създава стандартите за индустрията. Смятаме, че имаме ангажимент за начина, по който ще произвеждаме и продуцираме нашето съдържание", каза Хана де Гоей, ръководител социална отговорност и корпоративни въпроси.
Гориво, отпадъци, оборудване, брой на хората в снимачните екипи, дни на снимки и пост-продукция – когато са правилно управлявани, всички тези фактори могат да намалят замърсяването.
"Организацията ще ни снабди с калкулатор за въглеродния отпечатък – така ще можем да изчисляваме как въздействаме на околната среда. На терен ще работим с екипите, за да бъдат по-ангажирани с това какво въздействие самите те имат върху околната среда. Но ще заложим и на съдържанието – ще произвеждаме такова съдържание, което да вдъхновява нашата аудитория да действа по-устойчиво за здрава планета", добави тя.
А резултати могат да се постигнат с няколко лесни стъпки.
"Ще обърнем внимание най-вече на кетъринга, транспорта, настаняванетo, разделното събиране на отпадъци, източниците на енергия. Във всички тези отдели могат да се направят малки подобрения, които да намалят въглеродния ни отпечатък. Например – заменяме пластмасовите бутилки и чаши за еднократна употреба с такива за многократна. По отношение на гардероба – бихме предпочели дрехи, които вече сме използвали в нашите продукции", обясни още де Гоей.
bTV вече има опит във въвеждането на принципи на Albert в телевизионните си продукции. Последните няколко сезона на MasterChef България, например, следват концепцията за нулев отпадък в работата с храна по време на снимките на шоуто.