Некачествена маркировка, липсващи пътни знаци и непочистена растителност. Това са изводите на Института за европейски транспортни политики при инспекцията на пътя между двете новозагорски села Млекарево и Радево, където на 5 януари се сблъскаха автобус и камион.

При катастрофата загина шофьорът на тежката машина, а седем души пострадаха. Според неправителствената организация качеството на второкласния път не отговаря на нормативните изисквания.

Експертите от европейския институт по транспортни политики са направили оглед на мястото на катастрофата.

„Освен че маркировката в средата не отговаря на нормите, при мъгла и при дъжд тя изобщо няма да се вижда, камо ли пък през нощта. И другият проблем е, че крайна линия на пътя няма“, посочи Диана Русинова.

По думите на Красимир Георгиев първоначалните данни сочат, че състоянието на пътната настилка и пътните принадлежности и маркировка не е никак добро, то дори не е приемливо.

Снимка: btvnovinite.bg

„Отново установяваме случай, в който АПИ като стопанин на пътя явно не си е свършила работата. Установихме, че пътната маркировка няма необходимата светлоотразителност – тя е избледняла и се нуждае от освежаване. Отводняването е под всякаква критика, на доста места пътната настилка е за подмяна, има и пропадане на много участъци от пътя“, обясни той.  

Снимка: btvnovinite.bg

Красимир Георгиев посочи още, че липсва ограничителна линия на платното, която особено в условията на мъгла, очертава площта, в която трябва д се осъществява движението.

„В този случай, ако се придържам плътно към осевата линия и този отсреща също, може нежелано да се срещнем, може да се заблудим дали това е средата, или краят на пътя. Така че недопустимо е да няма ограничителни линии“, смята експертът.

Снимка: btvnovinite.bg

Според него самото поставяне на маркировката също не е адекватно.