Клип с коли на НСО стана популярна във фейсбук групата „Забелязано в Пловдив“. Кортеж на НСО, ескортираното лице е с изключителна степен на застрашеност - това е делегацията на ливанския президент. От НСО разясниха, че в ситуацията, която гледаме, всъщност заплахата идва от колата, която се движи срещу тях.
Обяснението затова - след като не е реагирал на светлинния и звуковия сигнал да освободи пътното платно, НСО са преценили че колата движеща се срещу тях е заплаха за охраняваното лице. От службата заклеймяват поведението на снимащия като арогантно и безотговорно.
Преди години подобен инцидент е имало с кортеж на Първанов, който е приключил със загинал служител на НСО.
В днешния ден ще има и официална позиция по ситуацията. В аванс от службата ни предоставиха видеоклип с огледална ситуация, но с кортежа на германския президент Франк-Валтер Щайнмайер.
От НСО обръщат внимание на поведението на другите участници в движението, които правят път на кортежа. И сравняват професионалната практика при ескорт в Германия и България.
Важно е да отбележим, че в България е в сила Наредба за условията и реда, при които се ползва специален режим на движение от МПС. И в нея е описано задължението водачите на тези автомобили и съпровождащите ги да управляват и да се движат по безопасен начин:
Чл. 5. (1) Водачът на моторно превозно средство със специален режим на движение може:
1. да преминава при забраняващ сигнал на светофара или да преминава, без да спира, при наличието на пътен знак, който изисква това, но само след като намали скоростта достатъчно, за да извърши това безопасно;
2. да надвишава разрешената максимална скорост на движение дотолкова, доколкото няма да застраши нечий живот или имущество;
3. да не се съобразява с организацията на движението, въведена с пътни светофари, пътни знаци, пътни маркировки и други средства, когато това се отнася до посоката на движението и завиването в определени направления;
4. да паркира или да престоява независимо от разпоредбите на Закона за движението по пътищата, като през това време той може да подава само син или червен светлинен сигнал.
(2) Разпоредбите по ал. 1 не освобождават водачите на моторни превозни средства със специален режим на движение, както и водачите на съпровожданите от тях автомобили от задълженията да управляват и да се движат по безопасен начин."
Темата за поведението на шофьорите от НСО се засили и след публикация на кмета на район „Средец“ Трайчо Трайков, който разказа в социалните мрежи, че трамвай в София е бил спрян от пилотна кола на НСО, която „си пуснала зелено“ чрез устройство за контрол на светофарната уредба.
„Оказа се, че някои държавни автомобили могат да регулират сами светофарите. Въпросът е – кой следи кога и защо се ползват тези устройства?“ – написа Трайков.
Към момента официална позиция от ръководството на НСО по инцидента в Пловдив няма. Служба е поканена да представи своето становище в ефир.
Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase
Последвайте btvnovinite.bg във VIBER
Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM
Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK
Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK

