„Започнахме някак на шега и така стана, че вече са 19 години. Излязоха знаменити имена. Повече от 70 стипендии сме дали на хора, на които аз съм залагала”. Това каза в интервю за предаването „Тази сутрин” на bTV оперната прима Райна Кабаиванска в навечерието на 19-ия майсторски клас.

Майсторският клас се провежда в Нов български университет и е създаден по идея на Георги Текев.

Най-яркият спомен на оперната прима от софийската сцена е нейният дебют в „Евгений Онегин” на Чайковски, когато са открили нейния глас и талант. Предложили ѝ стипендия за „Болшой театър” в Москва. След среща с Вълко Червенков тя успяла да извоюва стипендията да е за Италия, защото там е люлката на операта.

Усещане не за слава, а за това, че е дала нещо на публиката, че е дала емоция, тя най-силно усетила, когато излязла за последен път на сцената да играе Мадам Бътерфлай вече 70-годишна и на крака станали не само всички 20 хил. души от публиката в Арена ди Верона, но и оркестърът.

Обвинението срещу Пласидо Доминго в сексуален тормоз тя коментира така: „Аз мисля, че когато една жена не иска, нищо няма да се случи. Ако една жена е решила, че трябва да прави кариера по този начин, тогава може да се случи. А тези жени, които вече са направили кариера, и си спомнят, че преди 20 или 30 години е станало нещо, това за мен са обвинения безпочвени”.

От детството си Кабаиванска помни срещите си с Елин Пелин и Любомир Пипков. И двамата ѝ предрекли световен успех. Елин Пелин ѝ казал: „Дърво в саксия не расте”, а Любомир Пипков: „За теб таванът тук е нисък”.

За днешните времена тя смята, че това не е векът на изкуството, а векът на новите технологии.

Вижте цялото интервю във видеото!

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement