„Започнахме някак на шега и така стана, че вече са 19 години. Излязоха знаменити имена. Повече от 70 стипендии сме дали на хора, на които аз съм залагала”. Това каза в интервю за предаването „Тази сутрин” на bTV оперната прима Райна Кабаиванска в навечерието на 19-ия майсторски клас.
Майсторският клас се провежда в Нов български университет и е създаден по идея на Георги Текев.
Най-яркият спомен на оперната прима от софийската сцена е нейният дебют в „Евгений Онегин” на Чайковски, когато са открили нейния глас и талант. Предложили ѝ стипендия за „Болшой театър” в Москва. След среща с Вълко Червенков тя успяла да извоюва стипендията да е за Италия, защото там е люлката на операта.
Усещане не за слава, а за това, че е дала нещо на публиката, че е дала емоция, тя най-силно усетила, когато излязла за последен път на сцената да играе Мадам Бътерфлай вече 70-годишна и на крака станали не само всички 20 хил. души от публиката в Арена ди Верона, но и оркестърът.
Обвинението срещу Пласидо Доминго в сексуален тормоз тя коментира така: „Аз мисля, че когато една жена не иска, нищо няма да се случи. Ако една жена е решила, че трябва да прави кариера по този начин, тогава може да се случи. А тези жени, които вече са направили кариера, и си спомнят, че преди 20 или 30 години е станало нещо, това за мен са обвинения безпочвени”.
От детството си Кабаиванска помни срещите си с Елин Пелин и Любомир Пипков. И двамата ѝ предрекли световен успех. Елин Пелин ѝ казал: „Дърво в саксия не расте”, а Любомир Пипков: „За теб таванът тук е нисък”.
За днешните времена тя смята, че това не е векът на изкуството, а векът на новите технологии.
Вижте цялото интервю във видеото!