По неофициални данни от гръцките железничари единият влак се е движил със скорост 160 км. в час, а другият – със скорост 120 км. в час. Това каза в предаването „Тази сутрин“ железопътният експерт проф. Симеон Ананиев от Асоциацията на железопътните предприятия.

„Познавам много добре гръцките железници и бих казал, че това е една системна грешка. Имали сме съвместни проекти за изграждането на т.нар. Балкански железници. Определено нивото на гръцките железници е по-лошо от българското – като инфраструктура, като кадри и дори като организация“, уточни той.

Симеон Ананиев цитира колегите си в южната ни съседка, с които се е свързал вчера. Според тях причините за тежката катастрофа е в лошата инфраструктура – като контактни мрежи, прелези и сигнализация, както и липсата на добро кадрова обезпечаване – гърците са въвели автоматична система, но все още работят с ръчната.

„Сега се надявам, че ще бъдат въведени нови правила, които да не допускат повтарянето на тази трагедия. За съжаление обаче ние сме балканци – правилата са едно, контролът е съвсем друго, а изпълнението е нещо трето“, отчете още той.

Железопътният експерт подчерта, че в локомотивите има оборудване, което е в постоянна връзка със системите, които дават възможност за автоматично спиране при регистрирането на проблем. Всичко това обаче според него не е сработило.

По неофициални данни от гръцките колеги на проф. Ананиев, единият влак се е движил със скорост 160 км. в час, а другият – със 120 км. в час. „Не е имало предписание скоростта да е по-ниска. При нас ако възникне такъв проблем, скоростта се намалява автоматично. Да чукам на дърво, ние имаме по-добра система“, допълни експертът.

Проф. Ананиев каза още, че отново по непотвърдена информация, пътническият влак е направил опит да намали скоростта, докато товарният – не.

Вижте повече във видеото.