В оставащите две седмици до края на кампанията в открит дебат ще влязат кандидатите за кметските места в ключовите градове.
Дебатът се провежда в два тематична кръга. В първата част участниците ще отговарят на въпроси по най-сериозните проблеми в града - определени от съгражданите им в експресното социологическо проучване на „Маркет ЛИНКС“.
Започва битката за най-големият град на Черноморието – Варна.
Дадохме думата и на хората с техните директни въпроси към кандидатите за кметския стол във Варна.
В последната част от дебата - те ще участват в "Кръстосан огън". Участниците в дебата ще задават въпроси един на друг - по реда, който определи нашият жребий.
Един срещу друг застават кандидатът на „Възраждане“ инж. Коста Стоянов, кандидатът на „Продължаваме промяната-Демократична България“ Благомир Коцев, кандидатът на „БСП за България“ Павел Раличков и кандидатът на „Има такъв народ“ Ивайло Костадинов.
Изборната надпревара
„Основният опонент е апатията на хората. Затова сега искам да ги призова да излязат да гласуват. Местните избори са веднъж на четири години и те трябва да излязат да гласуват, да направят своя избор и да променим този порочен модел за управлението на Варна“, каза инж. Коста Стоянов от „Възраждане“.
„Аз вярвам, че ние ще стигнем до балотажа и ще спечелим тези избори. Наистина има тенденции, които наблюдаваме в града. Получаваме сигнали, че има пренасочване на вот на ГЕРБ към „Възраждане“, за да ги изкарат до балотаж. Това е един удобен противник за Иван Портних, кандидатът на ГЕРБ. Преди седмица пуснах сигнал то МВР, за да се установи дали има такова нещо - варненци да бъдат изправени пред сценария от 2019 година и да има удобен кандидат като Костадин Костадинов, който лесно беше победен от Портних“, посочи кандидатът на „Продължаваме промяната-Демократична България“ Благомир Коцев.
„Много интересни твърдения от страна на Благомир Коцев. Те са безпочвени. Ще ми бъде интересно какво ще покаже този сигнал. Крайно време е Варна да бъде управляване от строителен инженер. Аз мисля, че нашият процент ще се увеличи значително, защото аз съм строителен инженер, който има ясна визия за управлението на този град“, отговори Коста Стоянов.
„Едно е ясно – и „Възраждане“, и ГЕРБ достигнаха своя лимит в електоралната подкрепа. Ние търпим прогрес. Има време. В средата на кампанията сме и много неща не са ясни. Ние с организиран вот не се занимаваме“, коментира кандидатът на „БСП за България“ Павел Раличков.
„12 дни до местните избори ще стигнат да продължим да показваме нашата визия за Варна и да спрем занимаваме с това кой купува гласове и да се стреляме. Има купуване на гласове и всички тук знаем кой купува. Прокуратурата и институциите трябва да си свършат работата. Това е човекът, който е на първи място и не е тук“, каза кандидатът на „Има такъв народ“ Ивайло Костадинов.
Проблемите на Варна
„Въздухът е замърсен заради некачествените предизборни ремонти. Над 90 улици по едно и също време започнаха да се строят. Строят се некачествено, без проекти и контрол. Хората в крайните квартали ходят с маски, защото въздухът е замърсен и прахоляк навсякъде. Сметоизвозването трябва да е ежедневно. Контейнерите не са достатъчни. Трябва да наблегнем на разделното събиране и рециклирането. Улиците трябва да се мият, а не да се пръскат“, коментира Коста Стоянов от „Възраждане“.
„Целият град е потънал в прахоляк от тези ремонти. Това са 90 улици. Нямаше варненец, който да не се уплаши, че въздухът е мръсен. Голям проблем е сметоизвозването, което също е свързано с чистотата. Фирмата, която има договор с общината, не си върши работата. Има огромни камари от боклуци и сметища до всяка кофа за боклук. Трябва да мислим как да се оптимизира услугата. На варненци в някои райони се налага да вървят километър, за да стигнат до най-близката кофа за боклук“, посочи Благомир Коцев от ПП-ДБ.
„Варна разполага с по-голям бюджет, но градът става все по-зле всяка година. Преди 10 години бюджетът за чистота е бил 20 милиона лева. Сега е 45 милиона лева. Това е два пъти повече, а градът е в пъти по-мръсен. Въздухът е замърсен заради фините прахови частици. Варненци знаят как се имитира миене на улици“, каза Павел Раличков от БСП.
„Има няколко решения. Едно от тях е поставяне на видеонаблюдение, за да се вижда кой изхвърля едрогабаритни отпадъци и да се налагат глоби. Обемът на подземните контейнери е голям и не позволяват на птиците и кучетата да разстилат боклука около кофите. Третото важно нещо е варненци да плащат според това колко смет реално се изхвърля. Таксите смет се вдигат ежегодно, но услугата е под всякаква критика“, категоричен бе Ивайло Костадинов от ИТН.
Трафикът във Варна
„Да, има проблем с кръговите кръстовища. Той се появи слез изграждането на бул. „Васил Левски“, който е най-скъпият на километър отсечка в цяла Европа. След изграждането му започнаха да се получават тапи на кръговите движение“, посочи кандидатът на ИТН.
„Във Варна големият проблем е, че липсва всякакво планиране и прозрачност. Освен че бул. „Васил Левски“ е най-скъпият в Европа, това е стар проект. Той е нужен, но не е актуален, защото основният трафик на града на е юг-север, както върви той, а изток-запад. Затова се образуват тапите“, обясни Павел Раличков от БСП.
„Нужна е ясна програма как да се възстановят улиците и подлезите, които са в окаяно състояние. Важни са големите пътни артерии, които водят към кварталите. Бул. „Цар Освободител“ трябва да бъде разширен, за да отпуши трафика. Ще работя и за втори Аспарухов мост“, подчерта Благомир Коцев от ПП-ДБ.
„Имам изпълнени стотици проекти, в които съм участвал. Имаме ясна програма за проблемите кръгови кръстовища, за бул. „Цар Освободител“. Важно е да се изгради достъп за хора в неравностойно положение. На много места няма достъпна среда до общински служби“, допълни Коста Стоянов от „Възраждане“.