Велоалея в София е така направена, че в части от нея велосипедистите са принудени да карат в насрещното движение. На други места пък минава през автобусни спирки.

Това създава опасност за велосипедистите, алармира Иво Делин от „Велоеволюция“. Става въпрос за продължението на бул. „България“ към кв. „Бояна“. Трафикът по него е натоварен.

„Велоалеята е необезопасена, а булевардът е скоростен. На места ограничението е 70 км/ч, а всички знаем, че българският шофьор вижда 90 км/ч, което означава, че един велосипедист, движещ се с 15-20 км/ч, може да посрещне автомобил с 80 км/ч в насрещното без нищо да ги разделя и спира“, обясни Делин.

„Беше взето най-доброто възможно решение, което съм убеден, че не е перфектното“, призна Кристиян Димитров, директор на дирекция "Инвестиционно проучване и възлагане“ в Столична община.

„Факт е, че когато идва автобус и спре на спирката, велосипедистът, който идва срещу него, трябва да спре и да изчака“, коментира той.

По думите на Иво Делин основните изисквания, за да се прави една велоалея, е тя да бъде безопасна и да не бъде прекъсната. Цялата трябва да бъде обградена с бетон и да се влива в кръстовищата безопасно.

„Има различни решения за заобакалянето на спирки, а не да стоим лице в лице с шофьора на автобуса и да се чудим кой е с предимство“, каза още Делин.

Кристиян Димитров заяви, че се разглежда варианта за бетонови ограничители, които да разделят движението, но по думите му това ще прилича на „военна ситуация“.