„БДЖ е в нестабилно състояние. Общите загуби на дружеството са от порядъка на 400 и няколко милиона“, каза новият председател на УС на БДЖ Симеон Евтимов в „Тази сутрин“.
„Ние не искаме да създаваме очаквания за бързо повишаване на скоростите на влаковете, но сме се съсредоточили именно в нещата, които зависят от нас като компания, която предлага транспортна услуга. Това са нещата, които могат да се подобрят с мобилизация на нашите собствени ресурси“, коментира Евтимов.
Той определи рязкото подобряване на чистотата във влаковете като първа и приоритетна задача, като това трябва да бъде постигнато в първите седмици или месеци.
На въпрос как това ще бъде постигнато, без да се увеличи цената на билетите, Евтимов коментира, че това, което се предлага в момента, трудно може да се вмести в понятието „услуга“.
„Българските железници през последните години загубиха профила си на национален превозвач. Трябва да създадем стандарт, който железницата да може да поддържа с различни параметри на услугата“, категоричен е той.
Според него в момента условията за подобрение са добри, тъй като има европейска политика за зелена мобилност, а и самата железница е готова за преструктуриране.
На гарата в Горна Оряховица и сутринта има чакащи пътници. Закъснения на влаковете няма. Един от пътуващите, бивш железничар, сподели за bTV, че има още какво да се желае – подобряване на обслужването, пътуването, графика.
„Не можем да се сравняваме с японските и германските железници. Стремежът ще е да модернизираме технологията на определяне на графика“, каза Евтимов.