Като победител в предстоящите избори се очертава партия ГЕРБ, която има  около 2% преднина пред БСП, сочат резултатите от съвместно национално-представително проучване на bTV и "Маркет Линкс", проведено сред 1024 лица над 18 години, в периода 11-19 май по метода на прякото-лично интервю.

През този месец резултатите от социологическото проучване посочват обръщане на тенденциите, обясни социологът Добромир Живков в предаването "Тази сутрин". По думите му това се дължи на по-активната кампания на ГЕРБ, особено в лицето на премиера Бойко Борисов.

"Когато премиерът излезе и говори и покаже, че нещата са под контрол, българските граждани се успокояват", посочи социологът. Той отбеляза, че за обръщането на резултата трябва да се има предвид мащаба на кампанията и медийното присъствие на ГЕРБ.

Според Добромир Живков четири партии със сигурност ще успеят да изпратят евродепутати, като е много вероятно те да са и пет.

Петата партия е "Демократична България", а четвъртата – ВМРО, като преди тях на третото място е ДПС. Според проучването, ГЕРБ получава 29,6% от доверието на избирателите, БСП - 27,5%, ДПС - 6,9%, ВМРО-БНД - 5,7%, "Демократична България" - 4,7%.

Снимка: btvnovinite.bg

По данните от проучването на Маркет Линкс избирателната активност ще е близка до тази на последните избори за европейски парламент или над 35%. Обикновено казваме, че ще гласуваме, но след това сме разколебани, обясни Добромир Живков.

Снимка: btvnovinite.bg

Над три четвърти от българските граждани смятат, че в България няма добър и работещ механизъм за контрол на това как се изразходват средствата от еврофондовете, сочат резултатите от проучването. След скандалите "Апартамент гейт" и тези с къщите за гости, 52% от българите са отговорили с "не" на въпроса "Има ли контрол за изразходването на евросредствата?".

Снимка: btvnovinite.bg

В този контекст нагласите към политическата класа като цяло няма как да бъдат добри, отбеляза още Добромир Живков. Оценката за работата на българските евродепутати е ниска, тя е малко над среден 3, обясни социологът. По думите му гражданите не одобряват това, което виждат и дори някои от тях не си дават сметка каква е ролята на нашите представители в европарламента.

Съвместното национално-представително проучване на bTV и "Маркет Линкс" е проведено сред 1024 лица над 18 години, в периода 11-19 май по метода на прякото-лично интервю.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement