Очаква се около 58% избирателна активност на изборите в неделя, сочи проучване на „Маркет линкс“.
То е финансирано и реализирано съвместно от bTV и агенцията, проведено е сред 1112 лица над 18 г. в страната в периода 2–7 ноември по методите на пряко, лично интервю и онлайн анкета.
„Влиянието на COVID кризата върху електоралните нагласи може да се види в около 6%, които са ги променили по отношение на президентския вот. Тук може да се направи връзката с динамиката на низходящия тренд макар и не много силно изразен в подкрепата за президента Радев“, обясни в "Тази сутрин" социологът от „Маркет линкс“ Добромир Живков.
Президентските избори вероятно ще се решат на втори тур, смятат социолозите.
"Пряката връзка с мерките се осъществява с президента, а не със служебния кабинет. Негативна кампания срещу президента от други опоненти също играе роля вероятно", добави Живков.
Румен Радев събира подкрепа от 46,7%. Това е разлика от повече от 20 пункта пред втория. Подкрепеният от ГЕРБ-СДС Анастас Герджиков получава 25,6%.
Кандидатът на ДПС Мустафа Карадйъ е трети с 10,3% подкрепа, а Лозан Панов получава 7,7% от гласовете.
Лидерът на „Възраждане“ Костадин Костадинов има подкрепата на 2,6% от гласуващите, а певицата Луна Йорданова е шеста по резултат с около 1,3%.
"За парламентарния вот ГЕРБ-СДС се очертава като категоричен победител. Резултатът може да се измени с плюс минус процент и половина, но много нагоре няма накъде. Може би са постигнали максимални проценти", обясни Живков.
Според него при „Продължаваме промяната“ има отражение казусът с гражданството на Кирил Петков, но се очаква и да има промяна на резултата с два-три процента нагоре или надолу при вота в неделя. При тях се оформя и партийно ядро, добави социологът.
Относно левицата според Живков няма значителна промяна на резултата от юли, а ДПС имат ръст за сметка вероятно на кандидатурата за президент на Мустафа Карадайъ.
Според социолога на тези избори ще е добро постижение да имаме 52% активност.
Данните са от проучване, финансирано и реализирано съвместно от bTV и Маркет ЛИНКС, проведено сред 1112 лица над 18 г. в страната в периода 2–7 ноември 2021 г. по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.