Вълна от критики в Кресна, след като тир блъсна човек на светофара в града. Светофарът бе монтиран в края на миналата седмица, но все още не е заработил. От Пътната агенция заявиха, че той ще работи само когато трафикът е интензивен.

Два след поставянето на светофара – в събота, на пешеходната пътека беше блъснат човек. Инидентът се случи въпреки че в този момент в средата на пътното платно имаше полицай, който регулираше движението. За щастие, пострадалият се размина само с охлузни рани.

„Малшанс да се стигне до нещо по-тежко. Ако беше малко дете дали въобще някой щеше да го види. Много трябва да са внимателни шофьорите точно тук при преминаването, защото това е жилищен район, в който живеят хора и искат да пресекат по тази пътека“, каза пътният експерт Георги Бързаков.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement

Според него светофарът трябва да работи постоянно и така да осигурява предимство на пешеходците да пресекат безопасно. 

 

„Имам апел към всички шофьори в социалните мрежи, които не са съгласни тук с пешеходните пътеки и светофарната уредба. Бих ги попитал дали биха пуснали децата си да пресекат по този път, защото тук минава изключително голямо количество трафик“, каза той. 

Той обърна внимание и на нещо друго - шофирането през Кресненското дефиле и образуването на тапи още там.

„Минавайки през дефилето имаше автомобил, който караше пред мен със средна скорост 30-35 км/ч. През цялото дефиле аз минах с една подвижна тапа, която вече се беше заформила. Всичко започва оттам, когато един шофьор кара прекалено бавно там. Идвайки тук, тапата вече се е заформила. Невъзможно е да се отпуши трафикът, докато няма постоянен обход или магистрала. При повишаване на потока автомобили тапата е в кърпа вързана“, каза Бързаков. 

Сериозно недоволство сред хората в Кресна предизвика забраната на ляв завой за влизане в града. Сега на водачите е забранено да минават през подлеза, а трябва да направят обиколка от близо 1 километър повече.

„Всяко нещо се прави с цел безопасност. Точно заради това е изместен левият завой - да може по-безопасност да се преминава през пешеходната пътека – за да няма излизащи посока Сандански – Кулата, за да застрашат движението на пресичащите“, коментира пътният експерт.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK

Последвайте btvnovinite.bg в TIKTOK