Четири от осемте модернизирани самолети СУ-25 се включиха в честването на 6 май в София.
Най-младият пилот на СУ-25 в авиобаза „Безмер“ е капитан Георги Велев. Тази година командирът на ескадрила за пръв път участва във въздушните демонстрации над София за Деня на храбростта.
Родом от Карлово, капитан Велев е завършил училището в Долна Митрополия. Преминава курс на обучение на модернизираните самолети СУ-25 и решава да се премести от „Граф Игнатиево“ в Безмер.
„Може би в 10.-11. клас бях решил твърдо, че ще се занимавам с това и си търсих абсолютно в интернет всякаква информация за самолети. Моята причина да вляза във военно училище беше авиацията. Исках с това да се занимавам. Тук перспективата в авиобаза „Безмер“ за летене в момента е най-голяма в българските ВВС“, каза капитан Георги Велев.
Едва на 32 капитан Велев твърди, че с всеки следващ полет е по-добър и се учи от грешките си.
„Сега ми е доста интересно като се върна назад във времето. Понякога, когато съм бил доволен от полетите, сега оценявам, че не съм се справил добре. Трябва да сме самокритични, иначе може да нарасне ситуацията в по-сериозна, ако човек си повярва", смята капитан Георги Велев.
„Жалкото е, че е само един. Надяваме се през годината - юни или юли, да започне курсът за приучване тази година, където сме планирали пет млади пилоти да бъдат приучени на самолет СУ-25“, каза полковник Милен Димитров, командир на авиобаза „Безмер“.
Теоретичната подготовка е водеща, а умението да реагира в критични ситуации показва дали срещу нас стои добър пилот - казва един от асовете в бойната авиация майор Радостин Люцканчев.
"В авиацията няма назубряне. Така нареченият мой любим втори режим на полета, който е погубил много човешки животи, както на човек му се иска като наближава земята и е във втори режим да тегли самолета, тоест да дърпа лоста и да тръгне нагоре, а тъкмо обратно - в този втори режим трябва да бутне лоста напред и да намали челно съпротивлението, да има прилив на тяга и да се измъкне", каза майор Люцканчев.
Дали са в началото на пътя, или имат зад себе си стотици летателни часове, мисията на военните пилоти е една.
„Военната, бойната авиация, на която сме представители, на щурмовата авиация е авиация, която е създадена да побеждава, да бъде като юмрук на нашите въоръжени сили", казва Люцканчев.