Два български отбора от четири участвали в Shell Eco-marathon спечелиха бронз.

Всеки от участниците в състезанието разработва собствен болид. Не се гони висока скорост. Идеята е да спестиш максимално енергия.

Учениците от Чепеларе се нареждат трети от 29 отбора в клас „прототипи“, задвижвани с електричество.

„При нас е един ден състезание – един месец работа. Цялото състезание е 6 дни, което се равнява на 6 месеца труд. Трудът винаги се заплаща“, казва инж. Тодор Лазаров, ръководител на проекта в ПГ СГСТ „Никола Вапцаров“ – Чепеларе.

Снимка: btvnovinite.bg

Всеки болид има връзка с бокса. На монитори се следи състоянието на колата и разхода на енергия.

„Има средна скорост – която е 25 км/ч и всяка обиколка трябва да е определено време. Трудностите са да се подава максимално малко като газ, да се подава на едно и също място. Да се взимат по определен начин завоите“, обяснява Станимир Илчев, пилот на отбора от Чепеларе.

Снимка: btvnovinite.bg

При всяко прибиране болидът се преглежда щателно от механиците. От отбора на Русенския университет „Ангел Кънчев“ залагат на жена пилот.

„На мен лично ми е много комфортно вътре. Автомобилът е много интелигентно конструиран. За мен е чест да бъда пилот на отбора“, казва Галя Николаева.

Снимка: btvnovinite.bg

При автомобилите задвижвани с водород Технически университет в София се класира трети.

Догодина е юбилейното 40-то издание на най-престижното екосъстезание за ученици и студенти. Българските отбори отсега дават сериозни заявки да атакуват и първите места.