Жителите на монтанско село се оказаха длъжници след отчитане на фрапиращи количества питейна вода, въпреки че до този момент са си плащали сметките. Те твърдят, че натрупването е за стар период, през който потреблението е засичано "служебно", и настояват за преразглеждане на показанията.
За поливане на градината си в Бели брод, Иванка Томова използва по 5-6 кубика вода средно на месец.
Когато преди дни минава инкасаторът, жената е изненадана, че водомерът й показва разход от над две хиляди кубика, макар да използва вода и от герана си.
"Къде ще ги изхарча, те тия три лехи пипер и три лехи домат. Ето я тука помпата. И от тук си поливам повече. Вярно, слагам ток, ама е по-евтино от водата на чешмата", обяснява Иванка Томова.
След прекъсване в отчитането между октомври и май - заради зимата и карантината, Цветана също се оказва с рекордно потребление - 1000 кубика, при средно използване на 10-11 кубика за поливен сезон.
„Озадачавам се сама, недоумявам как може да е толкова много вода, къде съм я дянала аз? Една сама жена съм непрекъснато, и зиме и лете", обяснява Цветана.
От показанията на водомерите си недоволстват и други, също изрядни клиенти на водното дружество.
Според местните, проблемът е в нередовното засичане на показанията - вместо от инкасатор, разходът е писан служебно на средномесечна база.
Хората не приемат задълженията си и трудно ще ги платят дори с разсрочени вноски.
Това са планови проверки и резултатите тепърва ще се анализират, обясниха от ВиК - Монтана. „Просто не може да се каже веднага, че някой дължи нещо. Първоначално е засечено нещо, констатирано е и трябва да се провери изправен ли е водомерът, не е ли изправен, кога е инкасирано, какво е записано, много неща. И като приключи проверката и се анализира всичко, резултатът ще бъде ясен", заяви инж. Илия Методиев от ВиК – Монтана.
При анализа на данните ще се разгледат и посещенията на инкасаторите. Окончателните изчисления се ясни до седмица.