Жителите на селата Гълъбовци, Гургулят и Ракита излязоха на протест заради лош път. Хилядите дупки до селата правят труден достъпът на линейки и дори нужните ежедневни доставки като на хляб, например. 

По думите им положението е бедствено и трябва да се вземат спешни мерки. Заплашиха, че ако не им се обърне внимание – ще блокират намиращата се в близост АМ „Европа“. 

Снимка: btvnovinite.bg

Лошият път е най-кратката връзка между Сливница и Брезник. При откриването на обновената спортна зала в Сливница преди 7 години, премиерът Бойко Борисов също го коментира. Тогава обещава рехабилитация на компрометирания участък.

И до днес обаче нов асфалт няма. Няма и ремонт. Отсечката между Сливница и Гълъбовци е най-запазена.

„Имаше някаква поддръжка, но в последните три години – тя е нулева. Никой не го е пипал този път. Положението е трагично. Дупка до дупка и няма запълване. Преди 3 години, когато правихме протест, когато разбраха от кметството, че ще протестираме запълниха дупките с чакъл“, разказа Атанас Ловшинов, жител на село Гълъбовци.

Снимка: btvnovinite.bg

Междуградски транспорт няма. „Имаше маршрутки, които бяха редовни. Просто, човекът си счупи всичките коли и колкото и да беше упорит – накрая се отказа, защото няма шанс. Не му излизат сметките от ремонта“, допълни Ловшинов.

Две села по-надолу преди са имали асфалт. В отсечката между Гургулят и Ракита, асфалтът и дупките са засипани с чакъл. Максималната скорост, с която автомобил може да се движи е 15 километра в час. Разстоянието от 8 км между Гълъбовци и Ракита се взима за 40 минути.

Снимка: btvnovinite.bg

Въпреки че на практика път няма, вертикалната маркировка или т.н. знаци са налице и са относително нови. В центъра на селото са се погрижили даже за пешеходците на половин асфалтираната улица.

Снимка: btvnovinite.bg

Директорът на Областно пътно управление – София инж. Румен Сачански обясни, че през 2019 г. пътят е включен в програмата за основен ремонт, тогава е стартирала обществена поръчка, а изпълнителят е избран преди два месеца. Фирма, която да осъществява надзор обаче не е избрана. 

„Явно е имало административни пропуски и затова процедурата се е забавила. В АПИ не постъпвало искане за отмяна на винетката, ако постъпи такова, ще бъде обсъдено с ръководството и има и такъв вариант“, каза още инж. Сачански и добави, че очаква ремонтът на пътя да започне до края на следващия месец. 

Местните обясниха, че за тях е важно в най-кратки срокове да започне ремонт и не искат да слушат повече празни обещания.