Подаването на маршрути по GPS и създаване на специална мониторингова агенция са част от мерките на Автомобилната администрация за справяне с корупцията при шофьорските изпити.

По думите на директора на „Автомобилна администрация“ Дамян Войновски целта е да се намали субективния фактор в изпитите. Той е категоричен, че при теоретичната част това вече е постигнато и възможности за манипулация няма, а сега вниманието е насочено към практическия изпит.

„Идеята ни е да утвърдим предварително маршрути с еднаква степен на трудност, които да покажат уменията на курсиста и софтуер да определя по кой път да се шофира. Така ще се избегне възможността изпитващият да определи по-лесен или по-труден маршрут”, посочи той.

Ще се работи върху методиката за оценка на курсистите – критериите да са ясни и еднозначни. Ще се създаде комисия в агенцията, която да се занимава с мониторинг на практическите изпити. Веднъж на случаен принцип и при втори случай – при жалби и сигнали, обясни още Войновски.

В момента има възможност за обжалване на резултатите от изпита, но трудно се преценява.  Това ще се промени –изпитът няма да се спира предварително.

Йонко Иванов, който е председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, заяви, че има логика в тези предложения и те самите са ги подали преди шест години. Той обясни, че има някои особености и до края на годината едва ли ще бъде възможно. По думите му ще се наложи промяна в програмата и увеличаване на часовете за курсистите.

Войновски коментира, че GPS системата ще генерира няколко маршрута, които все пак ще се подават от хора и притесненията, че ще се попада на ремонти са неоснователни.

Повече вижте във видеото: