Забраната за превозване на деца по тъмно важи само за българските превозвачи, заяви Магдалена Милтенова, председател на Конфедерацията на автобусните превозвачи в предаването “Тази сутрин”.
Тя каза, че много избирателно се чете законът за автомобилните превозвачи, без да се четат по нататъшните разпоредби.
Инцидентът с обърнат автобус пълен с деца на АМ "Тракия" стана в неделя вечерта. При него пострадаха общо 28 души. 14 деца и 2 възрастни бяха настанени в болница. Той е тръгнал преди ден към Сърбия от Слънчев бряг, където децата и ръководителите им са били на фолклорен фестивал.
"Имаме една международна спогодба за извършване на случайни превози, наречена Интербус, в която няма подобни ангажименти за превоз на деца по тъмно. В случая говорим за международен превоз на деца и ученици, изрично е записано в чл. 54, че когато се осъществява превози от български превозвачи, той се осъществява в промеждутъка от 6:00 часа сутринта до 21:00 часа вечерта. Изрично е записано, че само за български превозвачи", уточни Милтенова.
"Коланът колкото спасява живот, толкова и го застрашава. Ако при това падане на този автобус всичките деца са били вързани с колани и този автобус се запали, може ли някой да ми обясни кой ще успее от тези 10 възрастни да освободи тези деца от коланите", каза председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи.
Тя подчерта, че когато се случи нещо подобно, нито колана ще ни спаси, нито нещо друго.
“Шофьорът е спазил времето за почивка, не е пил алкохол и не е взимал наркотични вещества. Какво ще направи контролни органи ако е проверил в Слънчев бряг”, обясни Милтенова.
"В тази ситуация не бива на 100% да кажем, че грешката е само на водача, смущенията по платното за движение създават пулсиране на гумите. Там имаме доста неравности, мокрият участък също допринася за цялата тази ситуация. Ако там е било сухо, виждаме, че има следи от кал по автобуса тогава той би могъл да се върне в нормалното си направление, защото там имаме една механична система, която задържа автомобила на пътя. Различните пътни условия те действат по различен начин", каза Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
А цялата истина е, че държавата не си върши работата както трябва, Иванов.
Гледайте повече във видеото.