За пореден ден стойностите на амоняк във въздуха в района на сръбския град Пирот и околните села са пренебрежимо ниски. Властите в страната уверяват, че няма опасност за населението. Кореспондентите на bTV обаче припомнят, че инцидентът се случи само на 10 км от населеното място, а до мястото се стига без проблем, защото там няма охрана.

Още през 2012 г. е трябвало да бъде направен ремонт на железопътните линии в участъка, в който дерайлира влака натоварен с амоняк. Железопътната мрежа е строена през 80-те години на миналия век и се е нуждаела от подновяване. Екипът на bTV видя дървени греди, които са изсъхнали. На места са липсвали и болтове.

Дали лошото състояние на железницата е в основата на инцидента, това тепърва ще покаже разследването.

Не е ясно, защо композиции с опасни химикали са били допускани по това трасе. Екипът на bTV установи също, че опасният участък от коридор №10 дори не е електрифициран.

„Беше страшно, все едно е паднала бомба. Като в Херошима. Локомотивът още работеше. Светлините светеха. Реших да отида към цистерните. Изведнъж започнах да дишам трудно, лицето ми пламна от топлина. Запитах се - къде съм тръгнал, и аз ли ще умирам. Обърнах се и тръгнах нагоре. Звъннах на спешна помощ, на полиция, на пожарната, за да кажа, че има още една жертва. Никой не дойде“, разказва пред екипа на bTV журналистът Ненад Паунович, който също отива да огледа мястото на инцидента с риск да вдиша амоняк.

От думите му става ясно, че този ЖП път не е добър. „Проблемът е в дървените прагове. Те са изсъхнали или изгнили. Защо не е направен ремонт? И аз това питам, и теб те питам, защо не е направен? През тези години нищо не в направено. Сега обещаха март догодина“, казва още сръбският журналист.

Вижте повече във видеото.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement