Обрат в сагата с движението по ключово трасе, свързано с трафика на София.
След пет месеца ремонт на пътен възел "Бояна" - движението по моста е възстановено.

Това стана въпреки първоначалната забрана на Агенцията за пътна инфраструктура. Безопасно ли е да минаваме по моста и за какво спорят Столичната община и Пътната агенция?

Движението под моста на бул. "България" е възстановено. Все пак водачите трябва да шофират с повишено внимание, защото едното платно е затворено, тъй като ремонтните дейности продължават.

"Когато посетихме за пръв път обекта преди пет месеца, състоянието беше същото. За това време аз очаквах да бъдат предприети мерки за възстановяване на носещата способност на целия стълб. Изпълнени са две опорни конструкции", каза експертът по строителни конструкции инж. Георги Кордов.

От АПИ обясняват, че притеснителното в участъка е фундамент, който стърчи встрани, създавайки опасност от пътнотранспортно произшествие.

"Според нас има опасност от възникване на произшествие и е неопбходимо да бъде подобрено временната организация на платното. Нас ни притеснява фундаментът, който излиза встрани. Това ни притеснява за момента", допълни инж. Стоян Николов от АПИ.

По думите на зам.-кметът на София, направление "Обществено строителство", Никола Лютов всичко е изпълнено по конец.

Снимка: bTV

"Конструкцията е подкрепена с хидравлични крикове, така както е описана в доклада на конструкторите от УАСГ. Временната организация на движението също е извършена, така както е входирана при колегите от АПИ", обясни Лютов.

Той уточни, че Столична община не е собствник на съоръжението, но след отказа на АПИ да изпълнят аварийни действия по укрепването на трасето, от общината са изпълнили укрепването със система от крикове.

"Ние не сме собственици на съоръжението и доклада, който всъщност поръчахме от УАСГ, показа, че в споразумението за подръжка не влиза подобна подръжка. Това би бил основен ремонт, за който се изисква разрешение за строеж, а то може да се издаде само на собственика на съоръжението, което е АПИ", добави Никола Лютов.

Снимка: bTV

От Пътната агениця обаче твърдят, че съоръжението не е и тяхно.

"Това съоръжение катеорично не е наше. Не трябва ние да го оправяме. Републиканската пътна мрежа, която е наша собственост, има за цел да осигурява транзитното преминаване на движението. Според нас това съоръжение си е собственост на Столична община. Многократно предлагахме да подпишем споразумение със Столична община, съвместно да ремонтираме съоръжението заради този дебат за собствеността. Получаваше се само едно размотаване, което доведе до четири месеца затваряне на движението", уточни инж. Стоянов.

Целия разговор вижте във видеото.

Последвайте ни за още актуални новини в Google News Showcase

Последвайте btvnovinite.bg във VIBER

Последвайте btvnovinite.bg в INSTAGRAM

Последвайте btvnovinite.bg във FACEBOOK