Министерството на земеделието и храните готви промени, свързани с имитиращите продукти. Ако бъде приета наредба относно млечните продукти и имитиращите, ще трябва да се посочва, че например соленките са с имитиращ продукт. Остава въпросът и как ще се контролира процесът. 

„Чети етикета“ реши да провери колко вода има в сиренето, а от „Активни потребители“ след проучване на пазара, направено през август, настояват в сигнал до земеделското министерство тези продукти с високо съдържание на вода да бъдат обявени за имитиращи.

Оказа се, че само една марка сирене е с под 54% водно съдържание, тя се оказа и с немлечни мазнини, 10 марки са с над 60%, а 16 са с над 70 на 100 водно съдържание, обясни д-р Сергей Иванов - експерт, "Активни потребители".

По БДС в бялото саламурено сирене трябва да има до 54% водно съдържание.

При експеримент в студиото на "Тази сутрин" Димитър Зоров от Асоциацията на млекопреработвателите веднага определи кое не е истинското сирене, като заяви, че си личи по консистенцията, защото при натискане то прилича на гъба.

От Министерството на земеделието и храните пък обясниха, че за първи път ще има промяна относно сухото вещество в сиренето:

Една от големите промени е, че ще се регламентира сухото вещество в сиренето, не точно водата, а сухото, маслеността на сухото вещество. Досега имаше изискване само имитиращ продукт да се посочва като такъв на опаковката. Сега, ако влязат в сила новите правила, и един продукт има претенции да е със сирене – ще пише, че е със сирене, ако няма и е с имитиращ продукт, ще трябва да се посочи, че е с имитиращ“, заяви д-р Д-р Димитър Димитров.

Вижте още във видеото.

За първи път може да гласувате и изберете тема за следващата рубрика на "Чети етикета". На „Фейсбук“ страница на сутрешния блок ще може да видите анкетата с посочени теми. 

"Чети етикета с Биляна Гавазова" е потребителската рубрика на "Тази сутрин" по bTV, която представя в дълбочина актуални теми за качеството на стоки и услуги, условията на пазара на труда, социални и образователни проблеми. Рубриката се ползва с висока степен на доверие и за кратко време се превърна в запазеното място в българския ефир за защита правата на потребителите.