Нов скандал с ремонта на столичния център. „Джи Пи Груп” печели търга с конкретно предложение за материал, който трябва да бъде вложен в реконструкията на трамвайните релси. Месец след като строителните работи вече са започнали, фирмата използва друг материал, заради който преди това от търга е отстранен нейн конкурент.
Ключов елемент в ремонтите в центъра е обновяването на трамвайните релси. Мотрисите минават на метри от обитаеми сгради.
За да ги опази от вибрациите , проектът за ремонт на „Граф Игнатиев” предвижда полагането на така наречените „виброизолационни подложки”. Те би трябвало да поемат до 80% от трусовете, предизвиквани от трамваите.
Фирмата „ПСТ” е отстранена от търга заради материала, който предлага да се положи на трамвйното трасе. Фирма „Джи Пи Груп” печели търга, предлагайки друг материал. В момента, в който печели търга, този материал изчезва и започва да използва материалът, заради който фирма „ПСТ” е била отстранена. Това обясни Борис Бонев, от „Спаси София”.
Повече от месец след като „Джи Пи Груп” вече е започнала работа, председателят на борда на директорите на столичния електротранспорт предлага подмяната на матриалите, въпреки че преди това именно зарадии тях е отстранил другия кандидат.
Експертен съвет узаконява смяната на ключовия материал. Поетата групова отговорност обаче не отменя факта, че Столичната община нарушава закона за обществените поръчки, подчертава адв. Грета Ганева.
„Изглежда, че се касае за следното: със законни средства са постигнати забранени от закона цели. Това в правото се нарича „заобикаляне на закона”, обясни адвокатът.
Всяка промяна в поведението на общинато е удостоверена с подписа на зам.-кмета Крусев. Затова от „Спаси София” искат неговата оставка и са изпратили сигнали за нарушенията до всички български и европейски разследващи органи.
Заради промяната, инженерът който проектира релсовият път се отказва от собствената си работа. Проектантът подчертава, че поставената подложка няма да намали, а напротив би усилила опасния ефект на вибрациите върху сградите.
Освен, че подложките, с които „Джи Пи Груп” печели търга са нови, а в момента се поставят изработени от рециклирани стари гуми, има и разлика в цената. Заложените в проекта струват около 35 евро на квадрат. А тези, от рециклирания материал, са с около 10 евро по-евтини.
Изчисленията на „Спаси София” сочат, че с тази промяна фирмата си спестява около 200 000 лева за цялото трасе. От „Джи Пи Груп” казаха за bTV, че те само спазват изискванията на възлжителя.
„Материалът за ремонта се избира от експертен съвет, едни от най-изявените имена. Разглеждат се всички предложения, всички решават, че проектът трябва да се промени", обясни зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.
При одобрената промяна е сменен материалът и геометрията на железния път, която е важна за сигурността, обясни и инж. Илия Илиев, управител на проектантска фирма.
Столична община действа по законов ред, като е одобрила промяна в проекта за ремонта на релсовия път по „Граф Игнатиев”, каза зам.-кметът на София Евгени Крусев в предаването „Тази сутрин” по bTV.
Материалът за ремонта се избира от експертен съвет, едни от най-изявените имена. Разглеждат се всички предложения, всички решават, че проектът трябва да се промени, обясни още Евгени Крусев.
При одобрената промяна е сменен материалът и геометрията на железния път, която е важна за сигурността, обясни и инж. Илия Илиев, управител на проектантска фирма.