След последния инцидент във влак, при който 20-годишно момиче бе намушкано с нож в нощния влак Пловдив-Варна от 25-годишен младеж, възниква въпросът кой носи отговорност за сигурността на пътниците.

„БДЖ превозва над 21 милиона души годишно и инциденти като този за щастие се броят на пръсти. Това е вторият за тази година”, каза в „Тази сутрин” Григори Григоров, председател на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ".

БДЖ е в ежедневна координация с жандармерията и полицията относно наблюдението на някои рискови влакове, които са около 80. Успоредно с това се прави подготовка на персонала за справяне с кризисни ситуации.

„Тези влакове се наблюдават при тръгване и по време на движение. Това са обикновено нощни влакове, такива, които минават през рискови райони, където са възможни атаки с камъни, както и влакове, които са в граничните райони, където са възможни контрабандни действия”, поясни Григоров.

Той посъветва пътниците, които се чувстват несигурни, да се обръщат към началника на влака или към най-близкия кондуктор.

Междувременно инициативен комитет от служители на БДЖ внесе искания до Народното събрание, до всички големи политически партии и до Министерството на транспорта. Те са притеснени за състоянието на железниците и смятат, че се готвят нови съкращения на влакове и персонал.

Григори Григоров бе категоричен, че БДЖ не възнамерява да съкращава влакове, а точно обратното.

„С новия график на движение на влаковете, който влиза в сила от 15 декември, броят им е увеличен в сравнение с миналата година. Броят на изминатите километри е увеличен с около 300 000. Това е направено с цел да се предоставят по-добри условия”, поясни Григоров.

Той обаче допълни, че ще има съкращения на „неефективни процеси”.

Изберете магазин

Разгледай онлайн нашите промоционални брошури

Цените са валидни за периода на акцията или до изчерпване на наличностите. Всички цени са в лева с включен ДДС.
Advertisement