Договорите, за които става въпрос, имаха много проблеми в тях. В огромна част имаше нарушения, завишени цени, но за тези 6 месеца това можеше да бъде решено.

Това обясни в студиото на „Тази сутрин“ арх. Иван Шишков, бивш зам.-министър на регионалното развитие в служебния кабинет, по повод протеста на пътноподдържащите фирми.

Той добави, че служебният кабинет не е прекратил договорите, а това е трябвало да стане от редовния състав на Министерския съвет. След забавянето парламентът взима решение договорите да бъдат продължени до края на септември.

„Идеята беше за 6 месеца да се направят нови конкурси за следващия период и успоредно с това да се направи анализ на това, което са изработили фирмите. Тогава тази агония ще спре. Държавата ще намери начин да осигури пътната поддръжка и това най-вероятно ще стане със същите фирми“, допълни Шишков.

Логично бе Министерството на регионалното развитие да вземе решението за конкурси за новия период, подчерта той.