30 фотографии, уловили реакциите на топмоделите и дизайнерите зад кулисите, представя българската фотографка Мина-Анхела Игнатова в българския Културен институт в Париж.
Напълно възможно се оказва на българска територия в Париж да съберат някои от най-ценените в момента автори на съвременно изкуство – фотографи и режисьори. До тях – продуценти, критици и журналисти. От всякакви народности са, живеят и работят по целия свят. Отварят вратата на българския културен център заради изложбата на Мина, с която са снимали или просто са чували за нея.
Мина-Анхела Игнатова завършва „История на изкуството в Париж”. Преди около 15 години започва да снима някой от най-известните модни дефилета. Кадрите ѝ зад кулисите се оказват уникални. Тогава няма селфита с мобилните телефони на манекенки, които днес в реално време обикалят социалните мрежи.
„Много ми е интересен Джон Галиано. Навремето, когато започнах, това беше едно от първите дефилета на „Диор”. Джон Галиано с неговия ексцентризъм е перфектият герой”, казва Мина-Анхела Игнатова.
За 20 години светът на модата сменя правилата, твърди Мина. Красотата днес е в нестандартното.
„С годините критериите за завършеност много се промениха. Днес има повече място за нестандартни лица, за нестандартни прически, за нестандартни носове, усти, но фигурите винаги остават слаби”, коментира тя.
По думите ѝ моделът за красота се променя и това е съвсем нормално.
„В момента, но и от няколко години, тенденцията е на интересни лица, които изразяват нещо нетипично. Докато преди, най-вече през 90-те години , бяха тези красиви топмодели, с които всички ние сме пораснали и с техните снимки – Клаудия Шифър, Синди Крауфорд, Наоми Кембъл. Аз видях малка част от края на кариерата им. Понякога и те бяха в тези дефилета. Може би в момента това е и по-добре – момичета с всякакви лица да могат да открият себе си в тези модели. Днес вместо съвършена красота се търси едно лице, които да ти разказва история”, посочва Мина-Анхела.