Лекуване на редица заболявания с лекарства и хранителни добавки, препоръчани от известни здравни специалисти и лекари, при това само на един промоционален клик разстояние. Подобни обяви в интернет пространството зачестяват. А много често самите специалисти разбират от свои познати и колеги, че името им е свързано с онлайн продажба.

Възможностите да се установи кой стои зад конкретните сайтове стават все по-трудни.

„Седейки пред един стоматологичен кабинет, видях във Фейсбук лицето си и се учудих защото не бях давала интервюта наскоро и изпаднах във шок, защото вътре пишеше че съм очен лекар, че съм професор по очни болести, че съм ръководител на клиника, което беше най-шокиращото за мене. Работя като общопрактикуващ лекар“, разказва д-р Гергана Николова.

В рамките на няколко часа д-р Николова попада на още интернет страници, които разпространяват същата статия, но с различни нейни снимки.

Решаваме да си поръчаме препоръчаната от д-р Николова хранителна добавка.

„Да госпожо, то е на билкова основа вътре няма никаква химия, пие се два пъти на ден сутрин и вечер по една капсула, да ви кажа и какви болести лекува: при перде на очите, катаракта, другото е  глаукома, ретинопатия, астигматизъм,  замъглено зрение, може да свали диоптър при късогледство и далекогледство без операция или без лазерна корекция“, твърди човекът, която го предлага.

Съгласно Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина „Етикетът, представянето и рекламата не трябва да приписват на хранителните добавки свойства да предпазват, лекуват или излекуват болести при човека, нито да се позовават на такива свойства“.

„Проблемът тук е, че тъй като разпространението на хранителни добавки или лекарства е строго регулирано, при подобно действие може да изглежда така, че те нарушават закона и нарушават забраната за реклама на лекарствени продукти“, коментира адвокат Мария Шаркова.

За специалистите по киберсигурност дори и самото пребиваване на подобни сайтове може да доведе до кражба на лични данни.

За да не се окаже виновна, д-р Гергана Николова е решила да сезира прокуратурата за употребата на нейното име с цел реклама на хранителна добавка, с неизвестно съдържание в най-кратък срок.