Ученическа компания от Карлово спечели наградата на публиката на европейския форум за млади предприемачи „Джуниър Ачийвмънт“, който заради пандемията се проведе онлайн от Португалия. Във форума участваха 4 милиона ученици, а близо 40 000 души гласуваха за наградата на публиката.
Петя, Вики, Ема и Яна създават ученическата компания "Калиопа" преди четири години. Техните здравословни шоколадови бонбони с розово сладко им донесоха международно признание.
„Изненадата наистина беше огромна, щастието още повече, обединихме България, наши приятели, роднини, познати, непознати извън пределите на страната ги убедихме да гласуват за нас. Това, че направихме нещо, което се харесва на толкова много хора, е най-голямата награда, която можехме да спечелим, ние сме най-харесваната компания на цяла Европа“, разказва Петя Кръчмарова, президент на ученическа компания "Калиопа".
„Трябваше да се съревноваваме с компании от големите европейски страни, но сме повече от удовлетворени, че успяхме да популяризираме своя продукт“, казва Ева Караиванова.
Бонбоните се правят със сладко от рози, за целта момичета сами се грижат за розови насаждения около Карлово.
„Представяме розата по един нов начин, свикнали сме да виждаме в парфюмерийно козметичната промишленост, но не и в тази светлина, а с този продукт отделяме вниманието, което тя си заслужава“, смята Виктория Трифонова.
Освен в България, дванадесетокласничките вече имат поръчки за доставка на здравословните бонбони и за чужбина.